Vem av de båda köksleverantörerna Ballingslöv och Marbodal anses ha högre status?
...och med status menas kvalitet, pris, trendighet, vad folk tycker generellt osv.

Tack!
 
Är det inte viktigare vad du tycker? Vilket tycker du själv är snyggast/bäst?
 
FredrikoKarl skrev:
Är det inte viktigare vad du tycker? Vilket tycker du själv är snyggast/bäst?
Nej. Jag ville bara veta den allmänna uppfattningen om deras status... tack!
 
Jag jämställer dem mer eller mindre med Ikea och HTH (vilket i sig inte betyder att några av dessa är dåliga).
 
Sak samma, samma spånkivor liksom...päronen satte in ett Kungsäterkök, känns lite vassare.
 
När vi jämförde kök så uppfattade vi att Ballingslöv hade lite fler valmöjligheter och om jag inte minns fel så skulle Ballingslövs luckor vara i trä och Marbodal i MDF men det är jag inte säker på.

Men jag förstår faktiskt inte riktigt din fråga. Skillnaden är nog inte så stor att man kan se det direkt utan om köket är trendigt beror nog till stor del på vilket val man gjort av "planlösning", stil, färg eller typ av luckor.

Jag skulle gissa att de flesta inte kan avgöra om ett kök är ett Ballingslöv eller Marbodal så välj kök efter vad du tycker är snyggast och passar för er. Rent spontant så känns det inte som att det är någon större skillnad i "status" eller för den delen kvalitet mellan just Ballingslöv och Marbodal.
 
Redigerat:
emigrating skrev:
Jag jämställer dem mer eller mindre med Ikea och HTH (vilket i sig inte betyder att några av dessa är dåliga).
Va? :O anser Du att dom är jämlika på nåt sätt? I så fall har HTH fallit som en sten sen vi köpte, kostade dubbelt mot IKEA och var 3 ggr så bra d^_^b
 
Hur man kan placera Balingslöv, Marbodal och HTH i samma kategori som IKEA är en gåta för mig...

Ärligt talat så känns det då inte som man vet skillnader på saker och ting...

Emigrating får mer än gärna förklara på vilket sätt han jämställer dessa köksleverantörer för iaf jag är väldigt nyfiken...
 
På frågan så är dom i mitt tycke jämbördiga, hamnade i samma prisklass och valmöjlighetsklass när vi kollade. Som att välja mellan Volvo och Saab ungefär, "skitsamma" de e ingen Audi :) men klart överlägset dom billiga asiatalternativen
 
Min egen högst subjektiva uppfattning är att Ballingslöv håller en lite "annan" klass när det gäller kök jämfört med HTH och Marbodal.

De två senare är inte alls med när det gäller nya trender mm på samma sätt som Ballingslöv, dessutom kommer HTH och Marbodal inom kort att sälja samma kökssystem då de ägs av samma bolag.

IKEA lägger jag vid sidan då de säljer kök på en helt annan nivå, både när det gäller pris och kvantitet, dock har de längst garantitid av alla så jag skulle säga att de ger mest för pengarna om man köper sitt kök för att leva i det, inte för en "status"
 
Tack för svaren! Vissa av er förstod precis vad jag menade med frågan :D
 
Stämmer det att Marbodals och IKEA's stommar görs i samma fabrik i Polen?
 
Redigerat:
petersson79 skrev:
Stämmer det att Marbodals och IKEA's stommar görs i samma fabrik i Polen?
Nej det stämmer inte.
Marbodals stommar tillverkas i Tidaholm, Sverige
 
Vill du ha ett snabbt svar när du behöver det?



Ballingslöv!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.