Har just hittat vårt drömhus...men enligt besiktning som gjordes eter visning så visade det sig att huset inte har ngn isolering för fukt så all ukt som kommer in blir kvar men går inte ut igen. Mätningen visade enfuktnivå på 8.5-13% så i dagsläget är det inte ngt skadlit än men man vet ju inte när det kan ske. Det byggdes i början av 2000-talet och då såg standarden av hus inte ut som den gör idag. Det kallades för frigolithus eller ngt liknande. Jag är riktigt dålig på sådant så jag har ingen aning om vad detta skulle kosta men om vi nu skulle köpa huset och fixa isoleringen själva...ngn som vet följande:

- Vad skulle priset hamna på??huset är 133 m2 och är byggt av
Grundläggning: Betongplatta
Stomme: Trä
Fasad: Puts
Fönster: 3-glas
Tak: Betongpannor

Snälla svara...jag är riktigt intresserad av huset...
 
Sök här på forumet på "enstegstätad" så kan du läsa många trådar i ämnet om jag förstått dig rätt.
 
Grovt mellan tummen och pekfingret: 100 000 - 200 000 kr.
 
Rebeckaf skrev:
Grovt mellan tummen och pekfingret: 100 000 - 200 000 kr.
Litet snålt, tycker jag. Även om man gör det själv så kostar alla små avslutningslösningar och tillbehör en hel del. Sen tillkommer ny puts och det gör man knappast själv.
Om man testade fukthalten på dom mest känsliga ställen under fönster och runt andra öppningar i fasaden och inte funnit något så kanske kan man vänta tills problem dyker upp ?
Jag skulle dock inte köpa riskbygget om man inte sänkt priset med 500 000.
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.