Har läst att det står på en del ställen att man bör lägga åldersbeständig PE folie övergolvvärmen och sedan lumpapp sen laminat. Detta vid vatten buren golvvärme.
Hur har ni gjort? behöver man verkligen åldersbeständig PE folie? vad ska de va bra för?

MVH Anders
 
Vid laminat vet jag inte, men lägganvisningarna för parkett var att plasten skulle dit för att minska uttorkningen av parketten har jag för mig.
Vad säger lägganvisningarna för ditt märke?
 
Foljen skyddar trädet/laminat är på mdf eller spån/ mot både fukten från plattan som uttorkningen. Den skall inte behövas vid icke organiska belägg/klinker...
 
Har inte köpt laminat golvet än men jag ska ha ett som ser ut som klinkers. Och golvvärmen lägger jag i plåtar i glespanel och sedan skruvar jag golvgips över och sen kommer laminaten. Trodde de räckte med bara lumrapp. Men motverkar plastfolien att de torkar isär på vintern då när man behöver mera värme i golvet?

Mvh anders
 
jag har lagt lite olika golv hemma på platta med golvvärme,jag har lagt foam under. nackdelen som jag har märkt är att golv"brädorna"/ skivorna har blivit konkava så golvet har blivit vågit.skulle jag göra om mina golv så blev det med plast under foamen.
 
Tillverkaren av golvet skall ha info om hur det funkar ihop med golvvärme, vissa tillåter inte golvvärme.
 
yxet skrev:
jag har lagt lite olika golv hemma på platta med golvvärme,jag har lagt foam under. nackdelen som jag har märkt är att golv"brädorna"/ skivorna har blivit konkava så golvet har blivit vågit.skulle jag göra om mina golv så blev det med plast under foamen.
Det behöver inte ha med folien att göra! Det är den relativa fukten i luften som spökar. Det är mycket vanligt bland dem billigare golven. Jag har plast och konkava golv ibland!
Satsa på dyra golv så slipper ni dessa problem!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.