Någon som har erfarenhet av deras sortiment?
 
Mor och far (och faktiskt svärmor och svärfar också) har frysskåp från dem. De bara går och går och går och.... Tror skåpen är närmare 20 år nu.
 
Hej,

Köpte deras kyl och frys på Elgiganten i årsskiftet och blev oerhört missnöjd. Kylens fläkt var trasig vid leverans, de lät oerhört mycket och frysen gick ej att öppna om man inte satte fast den ivägen p.g.a det oerhörda vacummet.

Blev Husqvarna istället som hitintills fungerat klanderfritt kostade 16495:- mot Grams 13495:- för paret och det var väl investerade pengar enligt mig.

Mvh Alex!
 
Min syster köpt GRAM kyl+fryspaket och är i stort sett nöjd, frysen var lite liten tyckte hon men det är för att den är isolerad för att vara A+ så den blir lite smal inuti och sen fanns det inget lyse i den, på handtagen är det lackerad plast och där har färgen blivit bortnött så det verkar vara en dålig lack.

Annars är hon nöjd för det priset, 12k tror jag de gav för alu-look.
 
Kyl/Frys + Diskmaskin och helnöjd.
 
För 20 år sen var Gram danskt, är numera Polskt. Inget fel i det, men det är nog inte riktigt jämförbart... Vår nya köksfläkt är från dem och jag är nöjd med den.
 
Har en glashäll från Gram. Fungerat bra under de 4 år vi haft den...
 
Har nu köpt ett kylskåp från dem 200 cm högt. Längs hela dörren går ett bra metallhandtag, så det är enkelt för allt att öppna. Rejäla dörrfack och plastlådor i det. Framför allt tyst jmf med det tidigare E-lux ca 6 år gammalt.
 
jhenrikj skrev:
Funderar på att sätta in en sådan här i köket....

[länk]

Nån som har hört nåt/vet nåt om den?
Har en sådan i garaget , ska upp inom några veckor då köksrenovering pågår, ska försöka komma ihåg och posta här när vi har lite praktiska erfarenheter av den.
 
MoggeW skrev:
Har en sådan i garaget , ska upp inom några veckor då köksrenovering pågår, ska försöka komma ihåg och posta här när vi har lite praktiska erfarenheter av den.
Kanon...är ju nåt halvår kvar tills jag ska köpa vitvaror så jag har tid att vänta på ett utlåtande. Tyckte den var snygg och verkade praktiskt.
 
dusthall skrev:
Själv har jag en sådan här
[länk]
Är toppen nöjd med den!!
Låter bra att du är nöjd, borgar ju för att gram gör bra produkter. Tyvärr är det helt fel fläkt för mig ;=)
 
Gram induktions spis är i alla falll helt värdelös med facit i hand. Min 20 år gamla kyl och frys däremot var bra. Då var som sagt Gram danskt och man hittade gramkylar överallt främst inom kommuner och landsting. Har numera Bosch självafrostande kyl och frys samt en tystgående induktionsspis från Siemens.
 
Det kan vara stor skillnad mellan olika produkter från samma "märke", och i olika prisklasser.
Själv har jag börjat blanda vit varor hemma, exempelvis Siemens induktionshäll, eletrolux ångugn och varmluft/micro, siemens diskmaskin, samsung kyl, frys och fläk från gram.
Sedan finns det ju alltid märken som sticker ut positivt när de gäller hållbarhet mm, typ Milé, men det kostar ju där efter också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.