Y
Det är ju små låsbleck i anslutningarna på dosor nuförtiden som nyper tag om flexrören, går det att lossa utan skada låsen, smått frustrerande att ha sönder dem hela tiden.
 
Snurra rören och dra lätt utåt brukar funka om inte dosorna är köpt på byggmax dvs.

/ Robin
 
Y
Jag har testat det och var väl inte sådär jätte nöjd då det sågut att ta skada.

Klurade på om det inte var meningen att gå att lossa, eller om man kunde ta en mejsel och göra på något vis så blecket släppte taget.


Det är eljos apparatdosor, köpta från yrkesbutik.
displayimage.ashx
 
Jag vet inte ja, möjligtvis att det kan gå om man som "R_Strandberg" säger, att snurra och dra. Fast i såfall bara om det är rör. Tror inte att det går om det är slang.

Fast om du förstör låsblecket och vill trycka i en ny slang så kan du fästa slangen med en klammer eller dyl. en bit under studsen så att slangen sitter fast på så sätt.

F.ö. bra val av dosor.

//Patrik
 
Det är inte meningen att man ska lossa rören man satt in i dosorna, skulle du behöva ändra kan du ju kapa röret en bit från dosan och sätta en skarvmuff mellan det "nya" röret och dosan med rörstumpen.
 
Y
Suck, det kostar att inte ha en 100% arbetsplan.. :)
 
Annars byter du studsarna, brukar bli en hög över efter de dosor som ska sitta ihop...
 
Yrrol skrev:
Suck, det kostar att inte ha en 100% arbetsplan.. :)
Lär då av Arga Snickarn, man ska ha en "bild" av det man ska göra och vad är nästa steg.

Protte
 
Y
Jo det blir ju endel studsar till övers. Och flexrören kanske inte blir såpass skadade så det gör något.. Men men, nu har jag fått svaret att det inte är menat att lyckas smidigt iaf.

Och ja, jag brukar se Arga Snickaren, skönt att se andra ha det värre än sig själv men jag förstår de som tillslut blundar när det spårat ur. Hujja.
 
  • Gilla
Jonas1130
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.