har ett ruskigt ojämnt golv i mitt garage, inte så att det är svackor men det är riktigt grov betong så hela ytan består i princip av småsten,
plattan verkar vara gjuten i etapper vad som syns av skarvarna då den är uppdelad i ca 8bitar.. ca 50kvm.

finns det något sätt att jämna ut det någorlunda? nån typ av enkelt flytspackel eller extremt tjock färg eller nåt?
jag har ingen brunn/avlopp och jag bryr mig inte om något fall på golvet, vill bara ha det lite slätare så man åtminstone kan rulla omkring en domkraft eller verktygsvagn..

dessutom är det ett helvete att sopa rent alla smågropar och skarvar..

slänger in en bild så fort jag får in dom från telefonen till datorn....
 
här kommer två ruskigt dåliga bilder på golvet men ni ser iaf vad jag menar..
det är inte sprickor jag vill laga utan gamla skarvar och själva ytan.

1z31aax.jpg

5yyuzs.jpg
 
Redigerat:
det finns flytspackel eller epoxy färg, men det blir nog bättre resultat om du först slipar golvet.

Golvslipar för betong finns i västerbotten/Umeå på tex Cramo, OF maskin och LE maskin. kostar några hundra per dygn

Det sparar du in direkt på mindre spackel/ expoxy. Blir golvet slätt kan du istället måla eller olja golvet dessutom.

/Benny
 
Fast blir golvet helt slätt kan det bli väldigt halt också av t.ex. lite oljespill, avfettningsmedel eller likn. Detta golv ser väldigt grovt ut men jag skulle inte slipa tills det blir som marmorgolv utan nöja mig med grovslipning, tvättning torkning och sedan på med t.ex. betongolja (oxan-/nuretanolja ha jag för mig det heter) eller epoxifärg 2-3 lager.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.