;D det är klart, sjöglimt med mäklarspegel är ju aldrig fel... ;). Jag förstår ert dilemma och skulle också tänkt i era banor. Dock ÄR det trist att ha sällskapsytorna i övre plan...

Kan ni inte fylla upp tomten lite så att ni kommer upp någon meter? Det är ju klart man vill ha bra utsikt. Själva måste vi fylla över 1000 kubik :surprised:. Tomten kräver tyvärr det, men i slutändan kommer det att bli kanonbra!

Nedsänkt vardagsrum är snyggt, men precis som du säger, hur många kommer inte att snubbla? Ska jag välja mella 2.70 i hela planet eller 2.40 med ett nedsänkt vardagsrum, blir det nog 2.70 i hela planet.

Förresten, jag gillar ert kök.
 
Eller ocksa ar det bara att vi just nu bor i ett hus som ligger nere i en grop sa man knappt ser taket nar man kommer korande langs gatan, som gor att man vill komma upp lite?
Fylla upp ar en tanke - har inte filosoferat pa det, med det vore lite synd ocksa att offra de fina hackarna och gamla frukttraden. Jag far tanka pa det nar jag kommer ut till tomten i nasta vecka (Spannande!!!)

Jag tycker nog att originalkoket i Moholm inte heller ser sa tokigt ut, men vi har en sa harlig 240 cm mattbestalld kokssoffa fran Halsingland som man alltid sitter (eller ligger) pa nar man ar i koket, och det vore synd att inte ha en vagg att stalla den mot sa att man inte har fonstren bakom ryggen. Alltid kan man hitta pa nagon anledning till varfor man skulle kunna fa andra lite!
 
Hejsan, kul att se att någon mer funderar på Moholm. Vi ska bygga ett i Nyköping och får leverens v27. Det är med putsad fasad och i princip standard invändigt vad gäller planlösningen. När vi skrev kontrakt i december förra året så var vi de första som bestämt oss för att bygga Moholm.
 
Sa avundsjuk jag blir, tompabjorka! Skulle ocksa vilja vanta pa huset, och inte vanta pa tilltrade till tomten...
Vi far val fiska efter var ni bygger sa far vi kora forbi i host och fa oss lite inspiration av att se ett hus staende dar i verkliga livet istallet for att bara forsoka gissa oss till hur det kommer att se ut fran ritningarna ;)

Det sags ju att marknaden har alltid ratt, sa jag vet inte hur konstig smak ni och vi har som inte bygger en 1 1/2-planare, men...pa nagot vis roligt ocksa att det inte star ett likadant i kvarteret bredvid.
 
Hej ALLA!
vi har bestämt oss för Sparreholm 1.
Vilka tillval rekomenderar ni
ingår tapet,lite konstigt när det tillkommer kostnader för målning samt kakel??.
några av er väljer Sparreholm 2, vad är fördelarna!.
Vi ska skriva nästa vecka så hjälp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.