Jag har sökt på internet med ljus och lykta men hittar inget ställe där man kan bläddra bland olika ritningar!

Finns det?

Om inte tror ni att det finns ett behov? Skulle ni använda en sådan tjänst, dvs kunna titta igenom olika ritningar, sedan med fast pris antingen köpa bygglovsritning eller hela ritningen inkl konstruktionsritningar!

Vad tror ni, ska man skapa en sådan sajt?

Mvh Andreas
 
Finns nog efterfrågan. Frågan är bara hur man gör så att folk kan bläddra omkring fritt men ändå känna behovet av att sen köpa ritningen.
 
Jag har hittat något som heter archipelag, hur många & snygga hus som helst i olika stilgrupper & storlekar. Ritningarna är till salu, men perfekt ställe att stjäla ideer från.
 
Upphovsrätt min vän.
Tänkte du rita tvåhundra hus själv och lägga upp på siten?

Fullständiga ritningar kostar ca 100 - 150 000 kr hos en arkitekt och det är dom värda av en anledning. Du kommer ändå inte kunna ha fullständiga ritningar eftersom tomt, mark, grundläggning och vvs är individuellt för varje tomt även om du placerar ett typhus där.

Personligen har jag aldrig förstått varför man inte vill lägga de pengarna på en arkitekt, det är ju en struntsumma i sammanhanget om man ska lägga 2-5 miljoner på att bygga huset, bara fönstren kommer kosta mer än proffset som placerar dom efter dagsljus och utsikt för att nämna ett exempel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.