Y
Ligger ju miljarder pinnar på gräsmattan. antingen offrar jag knivarna på gräsklipparen eller så får ni avslöja era knep som inte omfattar att man handplockar :)

gräsuppsamlare, fast modell pinnsamlare.. vore nåt.. :)
 
Fiskars marknadsför en smidig lösning.
Men jag antar att du redan förkastat den produkten?

*Länk*

:rolleyes:
 
Redigerat:
Y
Enklast kanske vore som Magnus Uggla sjunger, ta in en skum polack.
 
Redigerat:
Jag offrar knivarna på gräsklipparn, dom går att slipa om :)
 
W
Samma här. Kör över allt med åkgräsklipparen. Har aldrig slipat knivarna heller men det e nog dax :)
 
Varför inte få användning av kidsen? ;)
 
Jag använder en bred kräfsa av plast och drar den mot marken på så sätt behöver man inte böja sig ner så ofta är ju inte pet noga utan drar bara så att jag ser att de större grenarna kommer med.


Grenar och kvistar ser jag som det minsta arbetet värst är ju alla miljarder löv :)
 
Y
Nja tycker du det, löv är ju bara till att klippa och låta masken äta upp, brukar ta ~3 dagar. Fast man ska ju helst ha slutet bord med vinklade knivar så maskinen hinner tugga sönder dem bättre och inte bara spottar ut dem åt sidan näst intill hela.


(Har förövrigt inte barn, känns billigare att ta in den där skumma polacken, och det tar 4 timmar för mig att klippa gräset med åkare så törs inte tänka vad det tar att kratta, hehe)
 
Hehe nä ingen idé att tänka på hur lång tid det tar att kratta bara att hugga i ) på tal om trollen så har vi rensat bort ett x antal löv idag och gräset..nja iaf mossan blev grön och fin på stört, en del kvar dock att krafsa upp :(.


Min gamla åkklippare spottar ju dessvärre bara ut löven igen, men däremot så brukar jag använda den till att blåsa bort löven till en sträng så att det blir mindre att kratta :D


SKA skaffa en så´n där uppsamlare som man kopplar till åkklipparn som borstar upp löv och klipp, jula har ju en nu som är prissänkt men den får dess värre vänta då alla slantarna går till renoveringen allt handlar om prioriteringar i förhålande till börsen :)
 
Plocka de grövre sen gå över med en multiklipp/mulcher så är grenarna väck. Samma sak om man har uppsamlare plocka de grövsta och kör över de mindre (grenarna) :D
 
Jag sliter ut en generation i taget och bjuder in min farmor på besök. Hon är glad över att få jobba och slita... =)

För övrigt tar det inte så lång tid att kratta och motion är bra för kroppen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.