Ville bara säga hej!
Kille på 24 år som har ledsnat ur på lägenhets livet!
Just i dagarna har jag köpt mitt första hus i småland! :D

Ingen vet riktigt när huset är byggt men det är en timmerstomme som på 60-talet är utbyggd och försedd med fasad(?) tegel :S Ser ut som skit men smaken är ju som bekant...

Det är målnings jobb som står på schemat i sommar, och på långsikt så är jag väldigt sugen på att göra en ansiktslyftning av fasaden.

Men till att börja med så kommer jag att bara bo in mig och njuta av att ha kommit ifrån denna hemska lägenhet som jag sitter i nu :p

Var beredd på att jag kommer ställa tusentals mer eller mindre korkade frågor om mellan himmel och jord, vad saker heter har jag ingen koll på så jag skall försöka beskriva så gott som möjligt så får ni hjälpa till och rätta mig ;)
 
Lycka till! Tänk bara på att de flesta frågor har ställts så använd sök funktionen först, annars charmar du de flesta här med lite fina bilder och text! Glad påsk!
 
Välkommen :)
 
Välkommen hus ägaren! Det är bara att fråga på!

Har du några bilder på huset?
Det är så roligt att se hur saker förändras.
 
Redigerat:
Sådär, Jag har nu tagit över huset och ska börja flytta lite smått nu i helgen.

Kåken behöver renoveras, inget snack om den saken men jag får ta det lite pö om pö.

Det som är mest akut är

1. Taket (Vindskivor, plåt jobb mm mm).
Jag har kommit fram till att ett plåttak är the way to go, Dels blir det billigare och sen gissar jag på att det kommer att gå fortare.
Ser ingen anledning till att hålla på med tegel när kåken inte är K-märkt och plåten idag håller så hög kvalité.

2. Trä fasaden, Den är skit ful och sen har den gjort sitt på några ställen så jag kommer att byta den mot en stående.

Funderar även på att måla teglet? (om det går? Eller ska man putsa?)
Ärligt talat men det ser faktiskt för jävligt ut med det där gula q(;^;)p

Vad tror ni om en putsad ljusgrå fasad, stående panel målad med ljusgrå slamfärg?
Sen tror jag det skulle se rätt snyggt ut med detaljer i rött och grönt

3. Måla alla fönster

Efter att detta är gjort så är det badrummet som lär få sig en överhalning.
Sen är det bara mys jobben kvar :D

Nordost
2lwd9w.jpg

Sydost
zybk8i.jpg

Från väst nord väst
jl30bc.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.