Vilka av dom större byggvaruhusen hyr ut maskiner? I mitt fall behöver jag låna en bilningsmaskin några timmar.
 
B
tror inte det finns på byggvaruhus. du får åka till en maskinuthyrningsfirma.
 
tittade du inte på Timell ikväll. Han tyckte bla att man skulle hyra bilningsmaskiner på Cramo
 
Håller du hus i härliga hufvudstaden så är ProRent i Bandhagen en bra källa för att hyra det mesta.
 
Jo vore ju enklare om man visste i vilken del av Sverige Du tänker hyra? I Uppsala var Cramo bra när jag hyrde bilningsmaskin, jag har hört bra om Gränby Maskin också.
 
Bauhaus har uthyrning av maskiner, de brukar göra reklam för det i annonsbladen :rolleyes:
 
AXS
Bauhaus har!
 
Bauhaus har väl mer leksaker? :)

Cramo, Ramirent eller Lambertsson hade jag satsat på, finns typ överallt.
 
Visst kan man hyra maskiner på Bauhaus men min erfarenhet (av de maskiner grannen har dragit hem därifrån) är att underhållet på maskinerna sköts dåligt och risken är stor att man får skräp med sig hem. Dessutom är det inte direkt Hilti-prylar de hyr ut. Sist men inte minst brukar priset vad jag förstår inte vara speciellt lågt. Åk till Cramo, åtminstone i Skåne är de trevliga, serviceinriktade och dessutom rätt billiga.
 
Bauhaus hyrde jag på först men den maskinen gick sönder efter ett par timmar å jmf med Hilltin jag hyrde på Cramo så var Bauhaus okäntmärke-modell värdelös, tur den gick sönder :)
 
Enbart goda erfarenheter från Cramo här. :)
 
C
Jag har själv mycket goda erfarenheter av ramirent. Bara att välja vad som ligger närmast och har bäst pris. :)
 
B
var inte rädda att ta stora maskiner när ni kan. själv använder man bara storlek större. typ hilti te100-avr eller dewalt D25901K.
personligen tycker jag dewalt maskiner slår bättre. hilti får som inte ut någon kraft
så klart ska man lära sig hantera dom små maskinerna först.
 
P
Ramirent för min del.
Hade en 14kg Hilti till det lätta och fick ta till en 30kg Bosch till det tjockare
Var inte snål i antal spetsar, hyr ett par olika varianter. Visst det tillkommer fler vässningsavgifter men får man gjort jobbet snabbt så är det lätt betalat.

Bauhaus håller jag mig långt bort när det gäller hyra efter ha fått åka fram och tillbaka ett par gånger pga en elkedjesåg först inte hade kjedjeolja och sen nr2 inte var speciellt vass den heller....
"Man får vad man betalar för"
 
detta gäller Södertälje...murad grill som skall bilas sönder...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.