Undrar om någon här på forumet har eller ska bygga ett Solvik hus från Trivselhus?
Skulle i så fall vara intressant att få höra vad priset
ungefär ligger på (utan övervåning) och om ni är nöjda med huset. Vad är det för standard i huset (kök, golv, bad, vitvaror etc)?

Hej hopp! /Ann ???
 
hej annsan

jag har fått en prisuppgift på solvik 203
men det är med inredd övån

"total produktionskostnad : 1882000"
 
Vad ingår i det priset? Är det med tomt? Några tillval? MVH Lill
 
Hej cocos och linn!
Tack för infot, cocos! Sambon ringde faktiskt idag till en hussäljare på TH. Vi kände att detta huset var perfekt för vår tomt!
Kostnad för oinredd övervåning är -250000:- på 1812000:- för total.

Linn - priset inkl en hög standard, klinker i hall, tvätt och badrum. Parkett i övriga rum. Tibrokök (vet ej luckmodell) och Bosch el Electrolux som vitvaror.
Priset inkluderar ej tomt. Detta var ett av deras dyraste hus sade säljaren.
Kommer att boka tid med denna säljare och sen får vi se. Imorgon ska vi möta Anebyhus-säljare.

Ha det gott!
 
Hej Annsan! Ojdå jag trodde att Solvikserien var ett billigare alternativ hos Trivsel. Så står det ju i katalogen.."bästa hus med minsta insats". Men då vet jag.Tack så mycket :) Lill
 
Ja, det trodde jag oxå ???. Nu vet jag inte riktigt vad säljaren menade med detta, för det var min sambo som samtalade med honom. Men jag tycker ändå att det är väldigt prisvärt för undervåningen. Kul att göra övervåningen själv!

Lycka till med bygget!
 
Annsan, Har du fler prisuppgifter på Trviselhus? Jag har tittat lite på no 321 i stora katalogen. Undrar vad det kostar med tanke på att solvik är lägre pris på... :-/
Hursomhelst verkar ju Eksjöhus kvadraten vara bra pris på om man jämför...Faktiskt med liknanade standard inuti men mycket billigare. Trivelshus är dock härliga med alla fönster överallt. Lill
 
Jag har bara prisuppgiften från Solvik 203. Men de svarar villigt på priser om man ringer till dem på kontoret. Vi ringde 08-54541540.

:D
 
Javisst ska vi kontakta Trivsel, men vi har precis börjat kolla så just nu är allt så nytt . Det har mest blivit läsning här på forumet ännu. Mycket lärorikt. Passar på att tacka alla som delat/delar med sig av sina erfarenheter inom alla områden. En novis har fått ett antal frågetecken uträtade.. Tack Tack så väldans mycke :D :D :D Lill
 
Ja att Solvik ska vara det billigare alternativet från TH har vi också hört...Själva bygger vi 325 ocg där landar vi strax under 3 miljoner inkl tomt så dubbelchecka med er säljare omdet han säger är tillförlitligt. Annars är det ju bara att titta på husen. Solvik serien är ju faktiskt lite enklare.
 
CC Vad kostade tomten? Lill
 
500000 sek
 
Var bygger ni?
 
Hej nbb!

Tack för dina tips! Detaljplanen där ni bygger låter ju helt sjuk..... Var bygger ni? Har själv inte kollat upp detaljplanen så noggrant, men tror inte att det ska vara ett problem. Grannen har nämligen gaveln mot vägen precis som vi vill ha det.
Hur långt har ni kommit i bygget o är ni nöjda hittils?
Hej, hej /Ann ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.