Sofie_A skrev:
Någon annan och vi fick dagsersättning för att vi inte använt hyrbil också, jag tror också att det hänger mycket på handläggaren.
Där har du lösningen...om någon annan orsakade skadan så är det hans försäkringsbolag som står för fiolerna, IF behövde inte betala en krona och då är det klart att det är lätt för dem att vara samarbetsvilliga ;=)
 
Sofie_A skrev:
Av personliga skäl nej, du får ta mig på mitt ord att det varit så :)
Ok.
 
jhenrikj skrev:
Där har du lösningen...om någon annan orsakade skadan så är det hans försäkringsbolag som står för fiolerna, IF behövde inte betala en krona och då är det klart att det är lätt för dem att vara samarbetsvilliga ;=)
Med tanke på att det var en okänd som stog för skadegörelsen så nej.
 
andli skrev:
Jag hade också problem med If, blev bestulen på en datorbox ur en bil. Verkstaden fick inte igång bilen med ny databox och påstog att en givare hade gått sönder, dock hade detta givarhaveri enligt verkstad/if inget med stölden att göra så ville jag ha den fixad fick jag själv betala hela felsökningen och givarbytet på 3000 kr. Jag tog på mig kostnaden under protest och de bytte givaren. Självklart starta inte bilen, givaren var hel, de hade stoppat in FEL datorbox i bilen. De fick tag i en ny box och bilen funkade perfekt.... JAg behövde inte betala givaren/felsökningen.

MEN om jag INTE hade sagt att jag tog den eventuella kostnaden hade jag fått tillbaka en bil med FEL databox som inte starta. Bra IF, bra....

Länsförsökringar verkar trevliga när det kommer till husskador...
Fast ansvaret för att mekanikern kan sitt jobb måste ju ligga framförallt på verkstaden och inte If, sedan bör de givetvis välja sina rekomenderade verkstäder efter kompetens.

Jag ska kolla upp Länsförsäkringar med de är det sista bolaget jag inte pratat med.
 
Det handlar inte om mekanikerns kompetens (det var en volvo, som först blev undersökt på en verkstad och sen flyttad över till en volvoverkstad). Det handlar om skadehandläggarens på If bemötande.
Vi pratar alltså om kamlägesgivaren, denna är helt avgörande för att bilen ska gå att köra. Jag kör alltså bilen till en pendlingsparkering på morgonen, på kvällen är alltså databoxen stulen och enligt if har givaren gått sönder helt oberoende av att någon varit i motorutrymmet och grävt.

Sannolikheten är minimal, men de vägrade kontrollera att givaren faktiskt var trasig om jag inte tog på mig kostnaden om den var hel.
 
Sofie_A skrev:
Ingen mer som vill berätta var de har sin hemförsäkring och hur ni resonerade när ni valde?

Har nyligen bytt till If från LF, en av anledningarna var att if är dom enda som är rimliga på MC-försäkringen . vidare så var jag inte längre intresserad av att medfinansiera vänersborgs arenabygge.

några fördelar som jag såg det med IF: elektronikförsäkring i hemmet utan värdeminskning i 5 år. 1 års garanti att dom täcker det min gamla förs hade täckt. dom ersätter ytskikt i badrum om ex golvvärmen pajjar, dom täcker vattenläcka utifrån genom tak eller källarvägg.(ex vid regn), Är inte helt säker på om dom är ensamma om allt detta men jag tror det,

Dessutom sparade jag ca 800:- /år
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.