Hej!

Skall ersätta min gamla 70 spis med en spishäll.
Söker nu ett bänkskåp som är 70cm samt häll som passar.
Vill gärna ha en häll på 70cm som kan sättas direkt på bänkskåpet så jag slipper
ordna men ny bänkskiva och såga osv, blir inte snyggt med 3st bänkskivor kan jag tänka mig.

Har kollat ikea och dom har inga 70 skåp eller hällar.
Tips önskas tack.

Mvh Peter
 
Om du inte vill ha en bänkskiva som sträcker sig hela vägen bör du satsa på en ny 70-spis tycker jag.

Varken IKEA eller Epoq har 70cm breda skåp men kanske någon annan leverantör har det. I värsta fall kan du ta ett 80-skåp och såga till det till ett 70-skåp men då får du också fixa eventuell front själv. Tänk på att höjden ska vara den samma som dina övriga bänkskåp också!

Ska du ha en 70-bred inbyggnadsugn då också? Det finns inte många att välja på... Prisjakt hittar bara två st: Bosch HBA23B160S och Siemens HBA73A460S
 
Eller ta ett mindre skåp och sätta passbitar.
 
Tack för tipsen. En inbyggnadsugn har jag redan. Söker en 70cm häll, och då jag har bänkskivor på båda sidor så vill jag inte sätta en tredje skiva i mitten med spishällen i. 3 x bänkskiva blir inte snyggt.
 
Ytterligare bänksskiva kommer du ju inte ifrån, eftersom det alltid är bänkskiva i famkant och bakkant av hällen.
 
Finns det hällar man inte sänker ner i hål i bänkskivan?
 
Eller göra nåt kul av det man inte kan dölja. Exempelvis en bänkskiva i trä, och så gör man slitsar att sätta knivar i, typ knivblock. Eller en skiva som man klär med nån snygg kakel/klinker/mosaik så att det blir helt annorlunda än dom andra bänkskivorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.