Lite regn har ingen dött av !! eller.......hmmm
 
Den här tråden får mig att tänka på förra sommaren när jag var tvungen att hålla skruvdragaren upp & ner lite då och då så att vattnet fick rinna ur......
 
Mina verktyg (gäller både maskiner och handverktyg) får inte vara ute när det regnar.
 
Daniel_N skrev:
Mina verktyg (gäller både maskiner och handverktyg) får inte vara ute när det regnar.
Är du rädd för att dom ska krympa?

:)
 
skalman1 skrev:
Är du rädd för att dom ska krympa?

:)
Ungefär så ja... :)
 
Gräsklipparen får vara ute, likaså röj- och motorsåg. Resten åker in vid första stänket.
 
Beror väl på hur ivrig man är på att bli klar. Sista biten av verandan byggdes när det var tämligen ordentlig nederbörd, men varken GCM 10 SD'n eller BTD140'n dog av det. Dock rostade några skruvar på GTA3700. Hade det varit mer mitt i bygget hade jag nog burit undan.
 
Portabel jordfelsbrytare. Problemet löst.
 
Troberg skrev:
Portabel jordfelsbrytare. Problemet löst.
Tja, det löser väl inte problemet med rostiga verktyg?
 
Nej men det gör WD 40 och en gammal T shirt
 
Det håller jag verkligen inte med om. Speciellt inte inuti en maskin.
 
Daniel_N skrev:
Det håller jag verkligen inte med om. Speciellt inte inuti en maskin.
instämmer, och i många maskiner finns det ju kretskort m.m som inte mår så bra av vatten.
Ibland är man ju tvungen att använda prylarna i regn, men man får ju räkna med att maskinerna inte mår bra av det.
 
B
regn= in med verktygen. det är idioti att jobba med el verktyg ute när det regnar. det okej att göra arbeten som ej kräver el!!
 
Titta på vilket bygge som helst en vanlig höstdag, det ser ut som en engelsk ligamatch..

Maskinerna dör inte av regn, men visst, börjar det simma fiskar i luften så kanske man kan ta en paus... ;oD
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.