Var i Svedala igår, och efter att ha beställt en pizza med väntetid gick jag runt hörnet och såg en lite kul skylt om en maskinaffär.

Ägaren var på väg hem, men jag fick titta in medan han satte på larmet och låste ned allting, så jag var inte inne mer än ett par minuter.

Det såg intressant ut, han hade lite av varje, allt från småprylar till stora riktiga maskiner, nya likväl som begagnade. Verkade lite som gamla maskinboden, import av märken som inte var typiska svenska.

Någon som har varit där och haft tid att titta lite närmre på utbudet?

--- Mats ---
 
Tobbe Arnesson skrev:
[länk] ?

[länk]
Den var det ja, tack för länken.

--- Mats ---
 
Efter din beskrivning tycker jag mer det liknar Maskinfirma Hasse Bengtsson AB kyrkogatan 2. Där fanns allt i bygg och snickerimaskiner och säkert annat också. Mycket intressant affär, det var som att gå på upptäcktsfärd och tillika en mycket trevlig affärsinnehavare.
 
Seved skrev:
Efter din beskrivning tycker jag mer det liknar Maskinfirma Hasse Bengtsson AB kyrkogatan 2. Där fanns allt i bygg och snickerimaskiner och säkert annat också. Mycket intressant affär, det var som att gå på upptäcktsfärd och tillika en mycket trevlig affärsinnehavare.
Nu har jag slagit upp din address, och jag har jämfört med den förra addressen jag fick i den här tråden. Du har rätt i att den affär jag var låg på kyrkogatan 2, inte svarvaregatan, så det är Maskinfirma Hasse Bengtsson jag var i, med den trevlige affärsinnehavaren du nämner. Svedala verkar ha många maksinaffärer för sin storlek. Finns det kanske någon där som säljer finishes med?

--- Mats ---
 
hehe, Hasse bor några hus från där jag växte upp och ibland är han över hos mina föräldrar för ett glas eller två!
Inför stundande verktygsinvesteringar så kanske man skulle kontakta honom, hade faktiskt inte tänkt tanken på hans affär! Tack Mats!

/M
 
Vad är det för verktygsinvesteringar som stundar?
 
Fräsbord
plan/rikt
pelarborr/fräs
svarv
bandsåg
Spånsuginstallation
Festool godis
+ mm mm

Sorry för offtopic, Mats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.