Satt o jämförde priser på biltema kontra rinkabyrör... Hur kan det komma sig att biltema i många fall är dyrare än rinkaby?? Några saker var de ett par kr billigare på men på mycket var de mycket dyrare på... Ta 2 m halvhård förkromat kopparrör... 29 kr dyrare på biltema... Nån mer än jag som tycker att detta e konstigt?? :-?
 
Det är nog inte så konstigt. Rinkaby handlar med enorma volymer, på VVS mycket mycket större än Biltema. På vissa saker har även sigro svårt att hänga med Rinkaby pga helt andra inköpsvolymer.

Om Rinkaby började sälja bromsklossar till en Volvo 240 skulle det säkert vara lite dyrare än på Biltema.... :)

Mina två cent iaf....
 
Kan ju kanske ligga nåt i det.. Man får väl glad för att man har 2,5 mil till rinkaby och 8,5 till biltema med andra ord.. ;D
 
Sant... Jag var o handlade hos min svåger idag som lämpigt nog jobbar på en brädgård/bygghandlare.. En vanlig T koppling 12 mm tog de 79,90 får!! Dubbelt upp mot rinkabyrör... Men han sa de att de säljer knappt nåt vvs material alls just pga att Rinkaby bara ligger 1 mil därifrån... därför de har höga priser.. De får ju knappt nån rabatt från deras lev på vvs material..
 
Stefan_h skrev:
Sant... Jag var o handlade hos min svåger idag som lämpigt nog jobbar på en brädgård/bygghandlare.. En vanlig T koppling 12 mm tog de 79,90 får!! Dubbelt upp mot rinkabyrör... Men han sa de att de säljer knappt nåt vvs material alls just pga att Rinkaby bara ligger 1 mil därifrån... därför de har höga priser.. De får ju knappt nån rabatt från deras lev på vvs material..

Vafasen, 2 mil till rinkaby och en brädgård i familjen - Ditt hus bygger ju nästan sig själv!!! ;)
 
Ja när det väl blir dax så... ;) Än så länge sparas de mycket pengar på renoveringarna... Hade jag inte fått en massa rabatter hos honom nu när jag renoverat badrum så hade materialkostnaden nog ökat 30-40 %.. :cool: :cool:
 
Här runt Malmö handlar nog de flesta på Hornbach. I många fall billigare än Rinkaby Rör, speciellt på kopplingar och rördelar och vattenburen golvvärme, men även annat.
 
Kan ju inte alltid ha de bäst.. ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.