C
Jaha, du menar typ som kortlingar?
Ja, men det är ju smart, då blir ju plintar på sidorna och i mitten också lastupptagande, utan att det bygger extra på höjden. Klurigt! :)
 
För att slänga in en fråga från en annan tråd. Vilket är enklast? Borra med en jordborr o gjuta plintarna själv, eller använda sig av färdiga? Kan man borra med en jordborr även för de färdiggjutna? Det borde väl funka eller?
 
Korrekt
 
estwing skrev:
du tar samma dimension alltså 45x220 å sätter sick sack i bjälklaget.....
Ja eller 2"9" funkar väl också :D jag är upplärd av gammgubbar så nån mm har aldrig funnits i mina hus :p
 
estwing skrev:
hej.
golvreglar 2"7"..
Är det då cc 600?
Måste det vara 2-7, eller är det nåt du gör för att vara säker? Jag trodde kanske 2-6 var nog?

PS.: Jag kör också med "tum". Dels för att det är tradition och dels för att det är enkelt. (2-7 vs. 45 -170, (och en gammal 2-7 var mer typ 50-175 ))
Jag förstår iofs att 21-åringar snackar i mm, men det är tjänstefel att inte också förstå tum. Senast jag var på brädgården var det en "gubbe" på 55 som inte fattade min fråga om 3-8...
 
C
Tillochmed jag förstår tum, men man får tänka till lite.. 4 tum är typ 100 mm. (egentligen är det 101,6 mm, likförbannat är en 2"4 95mm... :) )
 
B
konstigt cheetah.
är 28 och i mitt liv har dom aldrig pratat om milimeter.
men det är klart hobby människor vill ha det i mm cm och meter
 
byggare henke skrev:
konstigt cheetah.
är 28 och i mitt liv har dom aldrig pratat om milimeter.
men det är klart hobby människor vill ha det i mm cm och meter
Vet inte hur det är långt där uppe i norr (det ska vara fint har jag hört) men i övriga Sverige så har vi använt oss av det metriska systemet för typ 100 år. Vad spännande att det fortfarande finns områden i Sverige som har kvar det imperiska sytemet.

använder ni även imperiska volym och viktmått?
Häftigt... 50 pund cement eller 15 gallon Diesel i bilen.:)

Om det finns mer att läsa om det på nätet får du gärna dela med dig av lite länkar.

Hälsar hobbymänniskan från Europa.;)
 
Blekinge? Hmmm... hav, skärgård, båtar? Båtar som är t.ex 24 fot vet du väl hur stora är?
 
hedde...
jordborr går ej på färdiga plintar....
 
estwing skrev:
hedde...
jordborr går ej på färdiga plintar....
Misstänkte nog det. :) Då blir det till att gräva helt enkelt. NU är det ju inte så många som skall grävas ner. :) Den gamla delen av altanen står uppallad på någon form av jätte järnbalk, skall nog försöka använda mig av den, då det lär bli allt för meckigt att få bort det. :)
 
fram me en låda öl å kör på....
 
estwing skrev:
fram me en låda öl å kör på....
O ja. Skall börja med förstukvist på framsidan först. Den skall hänga ihop med ett soldäck, så det blir till att börja på den sidan, sen övergår jag till baksidan. Blir nog ett par lådor öl, innan det kan börja läggas någon trall. :)
 
estwing skrev:
hedde...
jordborr går ej på färdiga plintar....
Nu blir jag lite nyfiken, varför skulle inte det gå?
Köpte 13 färdiga plintar i helgen o de hade jag tänkt göra hål för med 200mm-borren
 
Redigerat:
Funderar på att bygga ett tralldäck som är 5x4 meter, jag hade tänkt andvända 9st 50cm plintar som står i tre rader cc 2,5m och 2m mellan raderna. Har tänkt andvända 45x195 som bärlina till plintarna samt sätta 45x145 som "golvreglar" mellan bärlinorna (som på estvings bild fast sätta dom rakt cc60, borde går om man andvänder balskor på en rad) Vada tror ni om detta ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.