I min förtryckta deklaration så visar det sig att ett företags arbete för mig med husrenovering står redovisat som Hushållsarbete i deklarationen.

Under rubriken 4. Skattereduktion - Husarbete finns 2 underrubriker, nämligen:
Hushållsarbete samt
ROT-arbete

Företags X arbete som var Husrenovering (ROT-arbete) står under rubriken Hushållsarbete.

Vad skall jag göra? Behöver jag bry mig? Kan jag råka ut för att skattemyndigheten ändarar sitt beslut om de vid kontroll ser att det inte är hushållsarbete utan husrenovering?

Till det hela hör att företaget är svenskt men drivs o ägs av en polack - kanske har han vimsat till det när han skickat in till myndigheten, eller kan det vara medvetet gjort från honom? och isåfall varför?

Kan jag få problem så att det slutar med att jag får betala även de 50% som företaget fått av skattemyndigheten?
 
Ring till skatteverket och fråga, det är väl enklast?
 
Det borde väl rent generellt inte spela någon roll för om jag fattat rätt så är det ändå den sammanlagda summan av "städarbeten" och renoveringsarbeten man kan göra avdrag på under ett och samma år. Hela avdraget heter ju husarbete (eller nått liknande), men slå en pling och kolla om det har någon betydelse.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.