Skall snart bege mig på att bygga en förstukvist och har du några funderingar, som jag hoppas att någon kan ge mig svar på.
Idag ligger det en betongplatta där förstukvisten kommer att stå och frågan är om jag kan använda mig av den på något sätt eller om den måste bort? Plattan är på ca 1,5 x 2 m och är ca 10 cm tjock. Från plattans överkant är det ca 9 cm till dörrens underkant. Golvet på förstukvisten kommer att vara större än plattan, då jag i ena änden skall ha en sittdel bl.a.

Som sagt. Kan jag använda mig av plattan på något sätt, eller skall jag bila bort den? Förstukvisten skall på ena sidan sedan övergå i ett trädäck på 30 m2.
 
Om den inte är i vägen skulle jag nog bara bygga in den och använda den som stöd där det går. Bila bort skulle jag bara göra om jag måste för det finns roligare saker man kan göra :)
 
Jag funderar bara på hur jag bästa använder den som stöd. Jag tänkte göra iordning allt "golv" först så att det täcker trädäcket o där förstukvisten skall stå och sedan i princip bygga förstukvisten på det golvet. Eftersom plattan är drygt två meter bred, så vill jag inte riskera att det blir svajigt, eller skall jag helt enkelt lägga trallen mot plattan o sedan sätt plintar runt om plattan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.