Ja, jag har alla möjliga former av märkliga fel.

Idag har jag vid flera tillfällen fått felmeddelandet att "Ditt svar är för kort.. Det måste innehålla minst .. ord" när jag har försökt skriva svar på inlägg..

Just nu sitter den och tuggar på att få fram alla avatarer.
Senast fick jag uppdatera sidan för att den kom helt utan frames..
 
H
För mig fungerar det skapligt även med 56k telefonmodem och Mozilla.
Opera med turboinställning fungerar däremot dåligt på den här sidan.
Blir det helt hämskt så installera adblocker.
Enda som aldrig fungerar är när man ska titta på bifogade bilder. Kommer upp en inloggningsruta som ändå aldrig fungerar.
 
Tycker det skulle vara intressant med någon kommentar från de som ligger bakom sidan varför det går så långsamt. Jag orkar inte hålla på att ladda ner en massa extragrejer för en enda sida, borde ju vara bättre om problemet fixades så att sidan funkar lika bra som alla andra sidor man är inne på.
 
Orsaken till trögheten kan bero på så många olika saker; bl a trafikbegränsning från webbhotellet, undermålig hårdvara, DNS-relaterade problem, annonsrelaterade problem, trackbacks, google analytics/nielsen netratings-länk eller dåligt skriven kod.

Vi kommer att öka på trafikbegränsningen och förbättra hårdvaran inom en timma, men jag tror mer att orsaken i just detta fall beror på något annat.

IT-snubben har rapporterat att han får "väntar på http://95.211.14.21/measure" (en ip-adress i Nederländerna). Känner ni igen detta? Om ja, berätta gärna vilka sidor som felet dyker upp på - alla forumsidor eller bara vissa? Kanske ligger denna "länk" i någon annons och spökar. Berätta också om ni är inloggade eller inte inloggade när sajten är trög (ej inloggade ser fler annonser än icke inloggade).
 
Redigerat:
GoForIt skrev:
Ja, jag har alla möjliga former av märkliga fel.

Idag har jag vid flera tillfällen fått felmeddelandet att "Ditt svar är för kort.. Det måste innehålla minst .. ord" när jag har försökt skriva svar på inlägg..

Just nu sitter den och tuggar på att få fram alla avatarer.
Senast fick jag uppdatera sidan för att den kom helt utan frames..
Menar du att du fått upp felmeddelandet "Ditt svar är för kort.. Det måste innehålla minst .. ord" på ställen där det inte är berättigat? Du måste skriva minst tre tecken.
 
holmertz skrev:
Enda som aldrig fungerar är när man ska titta på bifogade bilder. Kommer upp en inloggningsruta som ändå aldrig fungerar.
1. Får du fram inloggningsrutan även när du är inloggad? Man måste vara inloggad för att titta på bifogade filer.
2. Funkar inte inloggningsrutan för dig?
 
Nu är uppgraderingen av annonsservern klar. Ökningen av webbhotellets trafikbegränsning kommer sannolikt kännas av vid nästa peak, förmodligen på söndag kväll.
 
Rent spontant så känns det betydligt bättre... men det kanske beror på att alla är ute och värmer sig bland brasorna... :)
 
Mikael_L
Per Eskilsson skrev:
...(ej inloggade ser fler annonser än icke inloggade).
Rent spontant var ju den meningen rätt rolig ... :D

Men jag tror jag förstod. :rolleyes:


Nu ska jag fortsätta träffa Valborg.
 
Per Eskilsson skrev:
Menar du att du fått upp felmeddelandet "Ditt svar är för kort.. Det måste innehålla minst .. ord" på ställen där det inte är berättigat? Du måste skriva minst tre tecken.
Ja..
 
Jag tog en kopia på vad som registreras i Mozilla Firefox felkonsol.
Säger detta något om vad som kan strula för mig?
 
  • Felkonsol 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L skrev:
Rent spontant var ju den meningen rätt rolig ... :D

Men jag tror jag förstod. :rolleyes:


Nu ska jag fortsätta träffa Valborg.
Jag menar naturligtvis att ej inloggade ser fler annonser än inloggade. Seghetsproblemet kan hänga ihop med att jag aktiverade bilder i Google-annonser. Detta gjorde jag i måndags. Utöver serverbytet och ökning av trafiken har jag inaktiverat bilder i Google-annonser.
 
GoForIt skrev:
Säger detta något om vad som kan strula för mig?
Inte direkt, annat än att det påvisar att vi har några defekta javascript.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.