Om jag köper en laptop som mar max upplösning på 1600*900 punkter, kan jag då få ut maximalt 1600*900 på en extern skärm? :x (En extern skärm som är på 23" kan ju i praktiken få ut mycket fler bildpunkter än 1600*900) :rolleyes:
 
Det är laptoppens grafikkort som avgör vilken upplösning du får till en extern skärm. Jag har aldrig varit med om att man är tvingad att använda samma upplösning externt som på laptoppens egen skärm. Däremot är det ju inte självklart att laptoppens grafikkort kan hantera en så hög upplösning som din nya skärm kan göra, men antagligen är det inte ett problem. Läs specifikationen!
 
MathiasS skrev:
Det är laptoppens grafikkort som avgör vilken upplösning du får till en extern skärm. Jag har aldrig varit med om att man är tvingad att använda samma upplösning externt som på laptoppens egen skärm. Däremot är det ju inte självklart att laptoppens grafikkort kan hantera en så hög upplösning som din nya skärm kan göra, men antagligen är det inte ett problem. Läs specifikationen!
Ahhh, så måste det vara. Tänkte o tänkte på hur det kunde fungera men kännde mig korkad o kom ingen vart :blushing: Laptoppens grafikkort har ju inget med laptoppens skärm att göra egentligen, så dess grafikkort kan klara mkt högre upplöningsar för en extern skärm. :cool: Det är bra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.