Nu blir jag snurrig! Ska köpa en skruvdragare till min man i present. Vad gäller? En del försäljare säger att det ej spelar roll om du har 1.3 ah el. 3.0 ah på batt. utan att det är 12, 14, 18 volt som spelar roll när det gäller maskinens styrka. Vilken maskin ska jag köpa??? Jag har 2.600 pix. Är blå Bosch bättre än Dewalt. Duger GSR modellen eller måste man ha GSR VE modellen. Maskinen ska användas till altanbygge, utbyggnade av ekonomidel mm. SNÄLLA HJÄLP MIG!!!!
 
bosch har en ny 36volts maskin..den hade gjort din man glad om han är värd en sådan..vi får ju köpa diamant ringar till er för att ni ska veta erat värde så varför inte  ;D ;D jämlikhet är ju dagens melodi..
dewalt är lika upphetsande som en plastring i en godisautomat..
 
Ah påverkar uthålligheten, 3Ah räcker längre än 1,2Ah. 12-14,4-18-... Ju högre dess starkare, oftast, fast maskinen blir tyngre med volten. GSR är utmärkt, VE2 blir mycket tyngre... Enklast är att söka på "skruvdragare" så hittar du myyyycket.

GSR12 eller GSR14 kan fås till rätt bra pris, kring 2000.

Kom ihåg att styrka är inte allt, du kan hitta en maskin som är urstark vid full gas men som inte klarar något vid låga varv (billiga maskiner), maskinen skall ha ett bottenvrid. Det skall finnas två batterier. 2kg och tyngre är för tungt om karln din skall skruva mycket. Jag misstänker att han kan bli förtjust i denna dragare och då skall den inte vara för tung. Skall man ha en maskin som klarar allt, då blir den för tung så då är det bäst att satsa på en maskin som fungerar bra som både dragare och enkel borrmaskin och då fungerar GSR12 eller 14 bra...

 
Hoppar in lite i diskutionen ..

Jag är också ute efter en skruvdragre. Skillnaden i tyngd märkte jag skillde rätt mkt på GSR och GSR VE. Undrar om det är stor skillnad på GSR 12 och GSR 14 .. alltså inte VE modellerna.

Satsar man på en GSR 12:a eller en GSR 14 ?
 
Ja visst är det bosch som gäller....och köper du en GSR VE-2:an så blir han absolut inte besviken. VE-2:an är betydligt tyngre än den valinga GSR, så kan vara något over-kill till enklare skruvdragning..men väldigt användbar när man går över till de lite tyngre arbeten.

=>
GSR är lätt och smidig
GSR VE-2 är urstark men något tyngre

12V eller 14V är bara en fråga om "styrka" i maskinen.....till skruvdragning och normal borrning räcker 12V bra. (har 2 stycken själv, man blir aldrig besviken på dem :))

Bara en liten varning då det är till din man...
...han kommer hitta en ny livskamrat i sin bosch ;)

Lycka till /Andreas
 
Jag tycker VE maskinerna är på tok för tunga. En vanlig GSR orkar allt man behöver som husrenoverare.
 
ikeahantverkaren skrev:
dewalt är lika upphetsande som en plastring i en godisautomat..
En jämförelse med DeWalt där du tar upp fördelar och nackdelar (gäller även er andra som föreslår Bosch)?

Min ringa erfarenhet säger mig att det mest handlar om religion och personligt tyckande. Har en DeWalt själv och är nöjd (har dock ingen erfarenhet av Bosch). Skulle faktiskt föreslå någonting så tråkigt som en presentcheck så att maken kan känna på de olika alternativen och välja själv.
 
ok kalas, då blir valet en GSR 14.4 voltare utan tvekan ! :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.