Hej!

Någon som vet var jag kan köpa sån här list som man har på trätrösklar i gamla hus. Se bifogad bild.

När vi fick golven slipade slets samtliga metallprofiler bort från våra trösklar. Det är ju inte nåt som går att köpa på den vanliga bygghandeln. Någon som vet om och i så fall var man kan köpa?
 
  • IMG_0162.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
har själv jagat sådana räfflade lister men har inte hittat någon som nytillverkar
min lösning blev att jag köpte såna här från duuri http://www.duuri.fi/img/popup/D5M.gif och sågade bort den lodrätta delen i bandsåg. Det blev riktig snyggt och bredden anpassar man genom att såga i någon av dalarna i profilen.
 
Stomneby: Ja, det verkar vara stört omöjligt att få tag i listerna. Tydligen såldes de på rulle och var nog väldigt billiga en gång i tiden. Tycker nog att ditt förslag verkar vara bra. Blir en del bandsågande. Behöll du bredden?
 
sågade ned dom till ca 19mm bredd. med rätt blad i bandsågen så tar det inte många sekunder att såga 1 meter aluminium list. om man målar listerna och döljer guldeloxeringen så skall det mycket till för att se någon skillnad på dom nya och originalen.hoppas tipset hjälper dig
 
Annars finns det ju alltid kvartstav, men det var ju inte det du efterfrågade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.