Hej! Ganska ny här på forumet och även som tomtägare. Har iaf fått tag på en sjötomt där jag är väldigt sugen på att ordna till en volleybollplan.

Är det någon här som gjort detta tidigare? Tips och tricks? Hur mycket sand behövs? Vad ska det vara för underlag osv.

Planen ska vara ca 18*9 m

Mvh
 
Själva spelplanen är per halva 8x8 meter, dvs 16x8 då om det är beachvolley du är ute efter.

Sen ska det väl läggas ut en fiberduk (när underlaget är utjämnat i någonsånär våg) och sen en jäkla massa sand då,
Jag såg här på torget i stan ett år när dom plockade ihop efter touren när jag krafsade ihop lite kabel att det var grymt mycket sand, kanske 20-30 cm men då ligger det ju också plant på hårt underlag så kanske i ditt fall du måste lägga duk sen lite singel sen duk igen och sist all denna jäkla sand. (bygg en ram runtom så inte allt far iväg kan ju också vara ett tips.
 
tackar för snabba svar:) Ja, en jäkla massa sand har jag med räknat ut att det blir:) Kanon länk från idrottonline! Blir å sätta sig å räkna lite på detta så man inte blir helt ruinerad:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.