Blev precis uppmärksammad på Tarketts nya produkt "floor in a box", och det lät som det kunde vara en lämplig lösning för vår sedan länge avstannade gillestuga.

Någon som hunnit få erfarenhet av att lägga detta golv? Jag hörde att kostnaden var ca 200 per kvm, hur står det sig med vanlig golvmatta om man låter en firma lägga in det? Vad tror ni om skarvarna mellan remsorna? Kan det bli smutsfällor där?
 
Hejsan!

Jag har också sett annonsen för "Floor in a Box" och är mycket interesserad. Min lokala färg-/VVS-butik lovade beställa hem lite exemple/mönster för visning. Just nu har jag bara sett golvet på Tarketts hemsida.

Tänkte lägga den övanpå befintliga våtrumsmattan i gästtoan. Tarkett säger ju att "Floor in Box" är inget för våtutrumme, men det blir ju max lite stänk från handfatet och med våtrumsgolvet undanpå tror jag inte det blir något problem.

Hör gärna av dig om du har fått tag i lite mer information. Tidigast jag har en chans att titta på det är om två veckor.
 
Har letat efter någon sorts recension på nätet men inte hittat.
Låter smidigt och billigt men är lite rädd för skarvarna hur de kommer hålla sig efter ett tag.
Sen känns ju tarkett som ett lite bättre märke än de allra billigaste.

Ingen som lagt in det än?
 
Jag och min sambo la in "floor in a box" i vårat sovrum igår. Det var hur lätt som helst att lägga och blev superfint! 12kvm tog ca 3,5 timmar och då är det första gången vi lägger golv. Skarvarna mellan "våderna" varken syns eller känns (golvet heter Forest Oak). Men jag kan ju såklart inte svara på hur det håller i längden :) Men det var helt klart värt varenda öre med tanke på hur fort och lätt det gick! Rekommenderar varmt. Det är inte sista rummet som får detta golv!
 
Låter väldigt bra!

Uppdatera gärna om ett tag och tala om hur det håller sig!
 
Produkten verkar helt omöjlig att få tag i nu - jag letar som en besatt, det hade varit toppen för mig !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.