Hej!

Jag tycker de här diskbänkarna är så himla snygga. Är det någon som har ett sådant och har några åsikter... ?det känns inte som det ska vara så praktiskt om det tex är en matt yta.

Exempel på dess finns på www.sigro.se (Diskbänk och Pappillon)
 
Hej Kurre!

Hm men det gällde ju bänk skivor inte Fragranit? Eller tänker jag fel.

Mvh
Anna
 
.. Det är alltså diskhon jag är ute efter i Fragranit.
//Anna
 
Jag lyfter denna tråd och undrar om någon tordas köpa en diskbänk av fragranit ännu?

Bland annat finns ju denna snygging från Franke, med design by Porche.
fullsize_mythos01.gif
 
Jag har tyvärr inte heller någon erfarenhet av det materialet. Minns däremot grannen stå och diska kastrullerna i tvättstugan eftersom de förstörde diskhon... Men det var när porslin plötsligt blev poppis i kök i början på 90-talet(?), tror inte att fragranit är lika ömtåligt...

Konstigt, har ju faktiskt sett flera köksfirmor göra reklam för porslinshoar på sistone när jag tänker efter...

// Kristina
 
Jesca_j skrev:
Jag lyfter denna tråd och undrar om någon tordas köpa en diskbänk av fragranit ännu?

Bland annat finns ju denna snygging från Franke, med design by Porche.
[bild]
PICCO-Bello-måste ha en sån!
 
Dom är inte dumma alls!
Synd bara att priset också ligger i Porche-klass... :'(...på den där i alla fall......strax under 9200:-sek om man handlar i Polen...men annars ligger dom i Fragranit bara runt 15% över dom vanliga rostfria. (I Polen i alla fall)
 
Men om man köper i Sverige blir det dubbelt så dyrt eller? ???
 
Det var inte så stor skillnad. 10590:- kostar den på Sigro.se (man väljer diskbänkar, Franke och sen väljer man Mythos) och på Frankes hemsida i polen så kostar den 9260:-. Det var alltså inte en sådan faslig skillnad på just den bänken men om man tar tex Papillon PAX 654 så kostar den på Sigro 6029:- och på Frankes hemsida i Polen så kostar samma 3992:-.
 
Det blir en sådan,kan man ha granit skiva till tro??? ???
 
Det borde funka, men jag tror den gör sig bättre med en massiv träskiva, ek exempelvis....MUMS! :p

Kör du på med en granitskiva så kanske bänken "försvinner" om du förstår vad jag menar, om du inte hittar någon granit i kontrasterande färg förstås.

Min tanke i alla fall......
Köper du kranen av fragranit också?
 
finns det kranar i det också? ???
 
Det kanske jag inte skulle ha nämnt, nu springer det iväg någon tusing till! ;D

platte1.jpg

(Den kostar 1481:-zloty.)
 
Du ruinerar mig, men det får vi ta i den allmänna konkursen ;)

Märke?
 
Jesca_j skrev:
Det borde funka, men jag tror den gör sig bättre med en massiv träskiva, ek exempelvis....MUMS! :p

Kör du på med en granitskiva så kanske bänken "försvinner" om du förstår vad jag menar, om du inte hittar någon granit i kontrasterande färg förstås.

Min tanke i alla fall......
Köper du kranen av fragranit också?
Om man gör diskbänken i ek och denna i fragranit, köket i ek,golvet i kök och mardel i granit, köksön kanske ska ha granit med en liten diskskål, i rostfritt eller finns det små runda i fragranit också-då blir det ju bättre med ek på köksön också. :D :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.