Hej!

Undrar lite vad jag gör för fel. Kan inte betala med mitt Visakort.
När jag ska betala med mitt paypalkonto så står det att jag måste koppla ett kort till kontot men där stannar det också.

Någon som har en lösning?
 
Troligen är ditt kort spärrat för utlands och/eller internetbetalningar. Kolla med din bank.
 
H
I paypal så ska du anget numret till dittt kort d.v.s. lägga till det hos Paypal. Visa ska normalt inte vara spärrat om du inte har Nordea vilka har en spärr per automatik. Denna spärr kan du ta bort på din sida hos Nordea.
 
DEt står att banken har avvisat kortet. Har Swedbank. Får väl ringa till dom och fråga
 
H
Konstigt, har själv Swedbank och Visa och mitt används flitigt utan problem.
 
Verkar visst som man måste anslutas kortet till någon tjänst. Verified by Visa eller vad det stod
 
H
Vet att Eurocard har en nytt tillåg dår man ska ange ett lösenord då man betalar med kort utrikes, kanske samma sak här. Men mitt funkar utan lösenord
 
Du har kanske skrivit ditt namn eller adress med konstiga tecken. é, å,ä,ö,/," " osv brukar ge vissa av dessa verifieringstjänster fnatt.
 
Jag har ett Mastercard som måste "aktiveras" med ett lösenord på min banksida för att fungera med betalningslösningar som kräver "3D Secure". Huruvida det är lika för Visa vet jag inte, men jag tippar som sagt på samma som redan nämnts i tråden; aktivera kortet på något sätt.
 
Yes, Verified by Visa

En hälsningsfras och ett lösen

hälsningsfrasen är en som du själv skriver in för att när det dyker upp så skall du veta att: "Aha, detta måste vara äkta där står ju min egna hälsnigsfras som jag själv skriv in".

Min fru gjorde det för både mig och henne genom Swedbanks internetbank på några minuter.
Kolla under "Nya meddelanden" eller vad det heter.
Kortet börjar funka för e.handel direkt efter igen.

Ibland måste man också skriva in sin kod, som alltså inte är PIN-koden till kortet utan en ny lite längre med siffror och bokstäver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.