W
Jag behöver få hem ett par kubik makadam men det går inte att får in en lastbil på det stället, helt omöjligt och köra med släp är för ineffektivt så jag har problem.
Jag behöver någon med en liten lastbil som tar ett 2-5 ton varje lass som kan leverera åt mig.
Är det någon som känner till någon som har en sådan typ av bil och som levererar makadam mm i kungsbacka trakten?
Jehanders, Gisslens mm har inte sådana bilar tyvärr.
 
Du kanske inte ska tänka bort släpalternativet helt - ett stort entrepenadsläp kör lätt 3 ton och lite till om samvetet tillåter. Med BE och rätt bil kanske det är ett alternativ om du inte får tag i någon halvstor lastbil.
 
Alternativet är att en vanlig lastbil tippar där det går och sedan hyr man in en lämplig hjullastare som flyttar högen den sista biten. Blir troligtvis rätt så dyrt grus.
Eller skottkärra.:rolleyes:
 
Vanlig traktor med släp tar ju massa grus och tar inte mycket mer utrymme än bil+släp.
 
W
Alla mycket bra svar. Jag har en egen 3 tons grävare så jag kan flytta en ev hög några meter utan problem men man e ju lat och vill ha det så nära som möjligt. Överlast har jag heller inga problem med, (kör med det varje dag nästan) problemet är att få tag i ett sådant släp, 3.5 tons dragbil och BE kort har jag redan.
Traktor är en klart bra ide förutom att de e långsamma som skam och det är 2 mil enkel väg till grustaget.
Körde två släplass ikväll så har jag lite att göra i morgon men jag måste verkligen ha tag i en liten lastbil känner jag.
 
Stora släp växer ju inte på träd eftersom det är relativt få som får använda dom, men jag undrar om det inte finns på Cramo etc?
 
W
Nix inte i gbg området, inte sådanna som e lämpliga att köra makdam på tyvärr. Ska kolla två lastbilscentraler till sedan ger jag upp och kör sönder hela gräsmattan.
 
kan du inte köpa gruset i bygg säckar, ca 1 kubik per säck, den lyfter du sedan in på plats enkelt med grävmaskinen... typ bigbag eller sortera, vet ej vad som finns hos dig..
 
tror inte han flyttar 1 kubiks säckar med 3 tons maskin,blir nog väl tungt
renoverarn
 
Testa och ringa västvac dom kanske kan blåsa in din makadam. Mindre slit och jobb.
 
Inte så aktuellt längre kanske...Men nog kan jag sätta ett par månadslöner på att det i göteborgsområdet finns flera hundra lastbilar som lastar 3-5 ton och har tipp...
 
W
carlbanan skrev:
Inte så aktuellt längre kanske...Men nog kan jag sätta ett par månadslöner på att det i göteborgsområdet finns flera hundra lastbilar som lastar 3-5 ton och har tipp...
Man skulle tro det och jag har även sätt några men de verka tillhöra antingen småbolag eller diverse hantverkare och jag kan ju inte ringa till alla. Hörde med de största lastbilscentralerna i gbg och kungsbacka och ingen hade en sådan bil. Inte heller krossen kunnde säga någon som hade en sådan bil. Men de finns frågan är hur jag får tag i dem.

Som någon redan sa så kan jag inte flytta en 1kbm bigbag med minigrävaren, kanske släpa den men det e för bökigt.

Det hela slutade med en jäkla massa resor med släp tyvärr. Behöver snart ca 100 kbm till men då kan jag förstöra trädgården för att få fram det så detta löser jag.

tack för alla svar och om någon har namnet på någon med liten bil, skirv gärna det för det lär bli aktuelt flera gånger.
 
Jag hyrde en självlastande miinidumper och flyttade massor med grus med.
sök på minidumper.
 
Kungsbacka åkeri har en liten Mercedes eller om det var Iveco.
 
W
5.2 racing skrev:
Kungsbacka åkeri har en liten Mercedes eller om det var Iveco.
Inte när jag pratade med dem förra veckan. De rekomenderade HML, vilket inte hade det heller tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.