Hej!
Har bilat upp golv i källaren och bytt ut avloppsstammar samt golvbrunnar. Har gjutit igen håligheterna med betong. Hade för avsikt sedan att dra på flytspackel på hela golvet, över de befintliga klinkerplattorna och betongen för att på så vis få till en slät yta över allt. Min tanke var sedan att måla golvet med nån slitstark färg men vad jag läst nu och förstått så är inte flytspackel "starkt nog" för att vara ytskikt. Finns det någon annan produkt som jag kan använda? Kan jag hälla ut cement? För att döda eventuella kontrollfrågor så ska huset säljas och vill komma så billigt undan som möjligt, därför inte nytt klinker som så klart vore det självklara.
Tacksam för kloka svar från forumproffsen.
 
Beror nog på hur rummet ska användas också i ett pannrum håller nog inte flytet men i ett "vanligt" rum tror jag det håller rätt bra. Egentligen är ju inte flytet ytskikt det är ju färgen ;)

P.S. jag har målat flytspackel som golv i tvättstugan och enda ställena där det släppt är där det är smulbetong under färgen :rolleyes: drygt två år sen det gjordes som "tillfälligt" golv (måste tyvärr göra samma som du med mitt avlopp som ligger under golvet :(
 
Pannrummet är jag inte speciellt orolig för, det är ju inte så mycket "trafik" just där. =)
Men det låter ju bra att du har testat och att det verkar hålla, blir o åka till närmaste bygghandel o skaffa spackel! Frågan är om det är nån speciell tillverkares produkt som är bättre? Bauhaus har ju rätt så billigt såg jag i reklambladet.
 
Jag köpte mitt flyt av lokalae nasaren samma med färgen, men man får ju såklart vara lite försiktig så att man inte stoppar ev. fukt med sin färg.

Med pannrummet menar jag tappade vedträn, askhinkar osv ;)
 
Har bergvärme så det tappas inga vedklabbar där inte :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.