Jag är snart klar med mitt uterum med isolerat golv på plint/torpargrund.Är det någon som vet vad jag kan lägga under trätrallen för att inte tex brödsmulor eller smuts ska komma ner i isoleringen. Plast eller någon typ av markduk?
Behöver jag lägga plast på marken, det är ca 50 cm upp till golvreglarna?
/Pelle
 
Hej Pelle

Jag har exakt samma konstruktion.

Jag la vindpapp direkt under trallen, mest för att dölja den fula vita frigoliten, men även för att hindra mindre fukt att tränga ner.

På marken la jag åldersbeständig plast för att förhindra markfukt att nå konstruktionen. Jag var skeptisk först men sen när jag såg hur fuktigt det blev under plasten redan efter första dagen förstod jag hur mycket "osynlig" fukt som kommer från marken. Plasten bara la jag ut, och passade på att bli av med lite gammal marksten för att hålla den på plats.

N
 
  • HowIDidit.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för förslaget, och bilden! Papp har jag funderat på innan men jag var osäker om det regnar in genom en glömd skjutdörr vad som händer då med papp och isolering...
f.ö. kör jag med lösullsisolering, tänker att det är lättare att bara kratta ut och slippa måttanpassa isolering på rulle eller frigolit
Mvh Pelle
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.