Står i begrepp att beställa en Makita sänksåg från Axminster. Har redan plockat ner lite slippapper, kex och lim i varukorgen.

Undrar nu om ni har tips på annat godis man skall passa på att beställa när man ändå har en låda på väg hem? Deras egna bench cookies är tyvärr slut för tillfället.
 
Köpte en ask borr 1-6mm i 0.1 mm intervall därifrån som är rätt bra att ha.
/B
 
bengtn skrev:
Köpte en ask borr 1-6mm i 0.1 mm intervall därifrån som är rätt bra att ha.
/B
deras bench fastening prylar (gärna Lee Valley modellerna). Lim. En eller annan specialhyvel. Sharpening prylar, ...

--- Mats ---
 
En T12+3 kanske inre vore fel att slänga med :)
 
Kave skrev:
En T12+3 kanske inre vore fel att slänga med :)
Toppenidé! Faller bara på att det blir mer än 10kg i lådan... :p
 
Jag bestllde själv ett Makita sänksåg för en dryg vecka sedan. Innan beställningen kollade jag runt på diverse andra sidor och såg då att DM-tools hade ett erbjudande med samma såg, samma skenor men att det även ingick en väska till senorna. På vinst och förlust skickade jag iväg ett mail till Axminster och frågade om de kunde matcha detta erbjudande - och det kunde de.

Så mitt tips är att du gör samma sak. En väska kanske inte är det viktigaste, men om man kan få den gratis kan det vara värt ett försök.

Länk till DM-tools erbjudande:
http://www.dm-tools.co.uk/product.php/section//sn/MAKSP6000K1KIT
 
Om du har en fräs som tar 1/2"-stål så rekommenderar jag deras egna Axcalibur-stål. Bra pris, bra prestanda!
 
Tack för tipsen! Har mailat om pris på sågen, återkommer.
 
En (eller fler) extra klinga till sänksågen kanske? Lär behövas förr eller senare...
 
Du ska definitivt ta med en vinkelmätare Bevel Box

Tittar runt lite allmänt på deras "mätavdelning" och kika åxå på tvingar.
 
De har haft bra pris på sågklingor. Köpte med ett mix-pack till GST10 för en hundring styck (klyv, fin & allround). Vet inte om erbjudandet fortfarande gäller.

Borrar av olika sorter, diamantbrynen och mätprylar som skrivits ovan. Fein multimaster osv. osv.......
 
Bevel Box verkade ju riktigt användbar - har inte kikat på den tidigare!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.