funderar på att köpa ett hus, problemet är att trots att huset är fint, så finns i vinkel till huset ett anskrämligt murat garage (40-50-tal ??) med en tillhörande carport som med delvis plastväggar plus plasttak, ser ut som ruckel mest
Det är bara att riva allt
Måste anlita någon firma och undrar om någon vet ungefärliga kostnader för ett sånt arbete ?
tacksam för svar

Hade tänkt att ersätta detta med ett snyggt garage med förråd o ev tvättstuga
 
eller...jag sitter och funderar på lösningar :
riva carporten, och renovera garagedelen, en "låda" vitmurad, platt tak, dörrar på trekvart...????
:S
Huset är ett tegelhus från 1909, hur renovera ett garage så det ser snyggt ut även utvändigt ?
 
Jag skulle tippa på att det tar 2 man med 1 maskin 1 dag att riva och forsla bort hela rasket så någonstans omkring 15000-25000 med deponin lite beroende på.

Dom tar ju i stort sett bara och plockar av fönster och sen slår dom omkull det med en grävskopa och lastar på en lastbil och kör bort hela rasket.

Gissningsvis kan du väll få det hyffsat. Kolla hur regelvirket till carporten mår. Är det ok så kan du ju plocka av nuvarande "fasad" dvs. plasten och klämma på en brädfodring och så måla i någon färg som passar hus/garage. En ny dörr kostar ju några tusenlappar.

Ett annat alternati är ju att sätta på takstolar på garaget.

Lite svårt att säga utan bilder.
 
Ta lite kort på spektaklet!
 
Tack för svar :)

svårt ta kort, då jag inte köpt huset än...har inte bestämt mig, huset fint, men lite tveksam då det är lite litet...
men blir det köp, så lutar det nog åt att låta riva rasket, som sagt verkar inte vara alltför dyrt...däremot blir väl nybyggnad att kosta mer då....

Bra forum detta, när man inte är så händig själv :)
 
S
Själv skulle jag aldrig betala 25.000 för att någon annan ska få nöjet att riva byggnader. Visst lite slit att köra skiten till tippen men det kostar inte en bra månadslön.

Alternativet är att du fyller garaget med fyrverkerier för 25.000 och skickar in en ciggar och sen överlåter problemet till dina nya grannar. d^_^b
 
eller varför inte sätta in annons på blocket? så får folk plocka material till det dom vill ha. så får du lite hjälp med rivningen. :)
 
Riva kan väl vem som helst?!
Köp ett par backar öl o bjud dit några polare o ha lite kul med släggor haha
 
Göran.W
imported_jo skrev:
Riva kan väl vem som helst?!
Köp ett par backar öl o bjud dit några polare o ha lite kul med släggor haha
När ska vi börja:D
 
imported_jo skrev:
Riva kan väl vem som helst?!
Köp ett par backar öl o bjud dit några polare o ha lite kul med släggor haha

Säger det samma. Själv skulle jag bli väldigt glad om min polare frågade om jag ville ha gratis öl mot att jag rev hans garage. TIgersåg och slägga duger bra.
 
Göran.W
Riva är den roliga biten.
Det är värre att få skiten till tippen efter all öl;)
 
Ring efter en taxi för skiten.
 
snart 1 maj. snacka med brandkåren och starta en majbsrasa
 
känns de inte som att de kan bli svårt att få fyr på ett murat garage??

Nej kolla istället med kommunen om en container för murbruk och annat elände som ska på deponi, elda de som är trä och resten på släp till tippen. du borde kunna spara in kostnaden för garageporten till det nya bygget minst.
 
Göran.W
River man med grävare kan man gräva ner sten materialet för då kallas det plötsligt för bärlager istället för rest avfall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.