håll koll på hur det blåser ,skriv upp vädret i en bok morron o kväll
renoverarn
 
Ni har inte hund?
Bror min har hund som dricker ur toaletten... :)
 
Hehe, nej ingen hund. Men tanken var god. :D

Kanske en hustomte som nyttjar våra toaletter med stora lass och mycket papper?

Ska upp på taket idag och kolla om avluftröret är fritt.
 
dalleboy skrev:
Ska upp på taket idag och kolla om avluftröret är fritt.

Har du testat att spola i båda toor + i vask/dusch samtidigt? Gör det innan du klättrar på taket :). Om inget konstigt händer då så räcker tydligen din avluftning vid normal användning men inte när det skapas ordentlig sug i din avloppssystem någonstans utanför ditt hus.
Jag skulle i alla fall titta närmare på den gemensamma anläggningen.
gaia
 
Hej hopp, var uppe på taket just och slet bort den plastpropp som VVS:arna hade satt dit. Jag kollade också med trädgårdsslangen att det inte var stopp nånstans och det verkade vara fritt, ända ner till det götta.

Får se de närmaste dagarna om det inträffar igen...
 
Rapport hittills: Inga tomma toaletter än, fastän dagar med hård vind.

VVS:arna var förbi idag, de trodde att problemen berodde på att andra grannar vars avlopp ligger högre upp än vårt spolar "hårt". Som exempel nämnde de att om någon häller ur skurhinken i toaletten kan det bli en sån effekt. Om jag har fungerande avluftsystem borde något sånt inte påverka mig, men vad vet jag?
 
Det är just för sådana tillfällen man har avluftning.

Protte
 
@prototypen: Precis min tanke. Jaja... Man slutar aldrig att förvånas.
 
Om vi antar att problemet dyker upp igen så skulle jag föreslå en filmning av rören.
 
Redigerat:
hej hej hur har det gått för er?
vi har nämligen samma problem fast hos oss är det bara ena toan som läcker ut vatten och det sker både utan att vi vet vad vi gjort, en morgon vaknade jag av att hela huset luktade skit och så igår när vi kom hem så var det samma det är typ två veckors intervall mellan gångerna men vi vet att vi har lite svajigt system för vi har filmat våra rör och då var det baklut i slutet av vårt avlopp som nu är åtgärdat.... och det gjordes tidigt i våras då grävde vi fram röret där det svackade och sänkte det och rättade ut det där vi kom åt nu tror jag tyvärr det gick som lite i vågor hela vägen under huset.... men nu har vi bott i huset minst fem månader sedan vi fixade det utan några problem och nu har detta börjat hända för ttvå veckor sedan.... vi har även problem med att det luktar skit ute på gården så vi har fått sätta på ett kolfilter på den jag undrar om det kan vara den som spökar men även den har suttit på i tre fyra månader så jag känns som detta borde ha visat sig tidigare.... ja är det någon som har något förslag hur vi skall gå vidare med detta eller till och med har en lösning.... vi har ett enplanshus så stammen är lång behöver vi kanske en avluftning till för den toan som tappar vatten det är den som ligger längst bort från avluftningen....
 
Som du antyder, kommer en ny avluftning till toan att lösa problemet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.