Någon som har nått bra sätt att få mattanslutningen tät mot en gjutjärnsbrunn? ligger i en källare.
Jag VET att den ska bytas men så blir det inte i det här fallet.

Funderar på att fästa en purusförhöjning i bef. brunnen..
ev. att förhöjningen blir i en purusplatta och sen spacklar man ihop det med utomhusspackel typ Ardex K301

Gjutjärnsbrunnen är ca 12cm djup ner till renspluggen och kanske lika djup från plugg till botten
 
Just detta problemet du vill ha hjälp med är ju anledningen till att brunnar äldre än 1990 SKALL bytas vid renovering eftersom man inte kan få ett tätskikt korrekt utfört tillsammans med äldre brunnar...

Förstår inte när man lägger ner en massa pengar på att renovera ett våtutrymme, att man sparar/snålar in på ett par timmars bilningsarbete, 1st brunn, 1st gumminippel (mellan gjutjärn och ny brunn) samt 1st säck betong.

På köpet får man då en godkänd lösning och en mycket fräschare brunn. ;)

;)
 
Jo jag vet att det är så har även påtalat det men han som ska ha det gjort vill inte pga att det kan vara keramikrör i botten och han är rädd att det spricker iväg så man åker på att bila ut hela källaren...

Är en dusch som används några veckor max 8 per år, i källare med murade väggar, dessutom en släkting.

Det blir matta på golv och vägg, en budget renovering för ca 4000:- i material
Han får ju knappast ett kvalitetsdokument av mig :)
Innan ev. försäljning av huset får man riva mattan från golv och vägg så man inte lurar någon.
 
Då hade jag personligen rekommenderat personen i fråga att sätta in en duschkabin istället...
 
Utrymmet är 1,5*1,5 takh 1,95 tror det blir svårt med en duschkabin i det lilla utrymmet...?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.