Hej!
Vad kan det vara för fel på en Wascator W74 om den låter fruktansvärt illa under centrifureringen. Jag misstänker lagerfel, men känner inte till var och hur trumman är lagrad i denna maskin och hur svårt det är att komma åt och byta dessa?
Undrar om någon i forumet kan tipsa mig om hur jag skall gå tillväga och vad jag skall tänka på?
Tacksam på förhand.
 
Redigerat:
Hade det varit min maskin så skulle jag kanske renoverat den självmen en BRF. Det finns proffs som gör sånt och de kan sin sak. Det kanske är dags att byta annars, energimässigt och vattenförbrukningen har förbättrats rätt rejält på så lång tid....
 
Göran.W
Det är inga större problem att byta lager på dom.
Skruva av plåten där bak så tror jag du förstår hur det går till.
Glöm inte byta packbox samtidigt.
 
Hej Göran!
Tack för ditt svar. Jag beställde en komplett nyrenoverad trumma från ett företag i Ljungby som tillhandahåller reservdelar till Wascator- maskiner. Det var mest fördelaktigt, för även flänsarna på bakstycket var ganska sönderfrätta.
Maskinen blev som ny.

MVH
Fixaren 1:)
 
  • Gilla
Reklam
  • Laddar…
världens bästa maskin ;-)
 
Göran.W
Frodda skrev:
världens bästa maskin ;-)
Nu ljuger du allt för det är W73 aka evighets maskinen
 
Göran.W

Att ljuga får du stå för själva, mitt tyckande är just mitt tyckande.
Jag anser fortfarande att W74 är bättre, men det är jag som tycker det.
 
Göran.W
Det är tur man får tycka olika.
Jag tycket iaf W73 är strået vassare kvalitets mässigt än W74
Men det är absolut inget fel på på W74.
Båda maskin typerna springer jag på än i tvättstugor till hyres fastigheter och det säger en del om kvaliten.

Visste ni föresten att den kända pann tillverkaren CTC tillvärkade den första Wascatorn 1947
http://www.ctcvarme.se/enertech/ind...://www.ctcvarme.se/enertech/p420/p420_swe.php
 
Hej!
Troligaste orsaken till problemen med Wascator W74 är helt enkelt luckans mikrobrytare som har gått. Första gången ringde jag servicen och därefter beställde jag även en för framtida GDS-byte. Part No 472990075 och namnet på etiketten RESERVDELSKIT LUCKL S. Kostade några hundringar men överkomligt.
Vid byte ska nog säkringarna tas bort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.