honung: då förstår jag lite bättre. Ja kostnader som tak och rördragningar slipper jag på ett bra tag (kommunalt vatten också), så kvar återstår kanske de mer rimliga kostnaderna. Eller ja, allt beror ju på vad man vill göra. Vore ju inte så tokigt att dränera och isolera källaren, men det måste inte göras. Skulle vara schysst med bastu och relaxdel. Men igen, vi klarar oss gott utan det. Eller förresten, en bastu måste det nog bli iaf. :)
 
Det finns all anledning att tänka både en och två gånger, vad man skall göra med ett äldre hus. Många har har säkert också gjort sig olyckliga, med att påbörja en renovering/modernisering. Men vi är också olika, en del kan flytta in i ett gammalt hus på landet, byggt 1937, och bosätta sig där i ett orenoverat hus, och älska det. Men för mig är gamla hus vad de är. Man bör nog tänka till innan man sätter igång med renovering/
modernisering, pengarna får vingar på allt som skall inhandlas, och allt som kommer till, som man inte hade en aning om. Att lägga upp en budget, hmm, jo det kan man försöka, men när pengarna är slut, får man se vad det bidde. Kanske inte helt fel att kolla upp sig själv först, om man kan, om man vill påbörja en omfattande renovering, och tillika bo i huset under renoveringen. Stommen i det gamla huset blir också äldre hela tiden, och fordrar tillsyn, om inte förr, så blir man påmind om detta då det skall säljas. Jag känner inte igen mig, när jag kollar in Timels renoveringsprogram.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.