Hej,
Jag har kollat runt lite gällande gasolgrillar och det känns som att Weber höjs till skyarna i olika forum.
Jag var inne på K-Rauta (har nu 20% rabatt på grillar) och klämde på 200- och 300-serien.
Nackdelen är vad jag kan se:
För liten värmehållningshylla (Endast 10cm bred, där får ju knappt en köttbit plats)
Priset
Stekplatta på halva grillen

Enligt Webers hemsida verkar man inte kunna köpa till ett till grillgaller att byta ut stekplattan mot.

Jag letar därför efter alternativ och söker efter följande:
-Stor grillyta utan stekplatta
-Behöver ingen sidobrännare för potatis och dyl
-Minst tre brännare
-Relativt känt märke för reservdelar
-Värmehållningshylla i locket (gärna större än Webers)

Kom gärna med tips!

Tack på förhand!
 
Hej,
Det blev en Weber Spirit E-310 Classic, trots allt.
Jag köpte den på K-rauta och den kostade 5100 med 20% rabatt.
Jag föll för den 25-åriga garantitiden och att det går att få tag på reservdelar.
Har dock inte testat den, men jag känner mig mycket nöjd!
 
Grattis till nyförvärvet !

Skall själv köpa en Weber Gasolgrill nu i slutet av April efter att ha läst på lite om de alternativ som finns tillgängliga i Sverige & just reservdels/tillbehörs biten är viktig....
Grand Hall kanske hade varit ett alternativ iof... men nä, det blir en Weber.

Finns ju det Kanadensiska märket Napoleon oxå... men de är fruktansvärt dyra (speciellt de modeller som man skulle velat ha) & hur lätt är det att få tag på nya grillgaller osv till de modellerna....
 
Laktritstrollet skrev:
Hej,
Det blev en Weber Spirit E-310 Classic, trots allt.
Jag köpte den på K-rauta och den kostade 5100 med 20% rabatt.
Jag föll för den 25-åriga garantitiden och att det går att få tag på reservdelar.
Har dock inte testat den, men jag känner mig mycket nöjd!
På Bauhaus kan man få den för 3995:- Prismatcha mot Plantagens pris på 4500:- K-Rauta är skitdyra på Weber.
 
Stefan N skrev:
På Bauhaus kan man få den för 3995:- Prismatcha mot Plantagens pris på 4500:- K-Rauta är skitdyra på Weber.
Inte en Weber Spirit 310, med 3 brännare. På Bauhaus och Plantagen cirka 5500. Men du har rätt att Bauhuas och Plantagen har bättre priser än K-rauta och på K-Rauta ska man inte handla Weber om det inte är kampanj.:)

Sedan köpte vi överdraget och lite tillbehör på Bygg-Ole med 20% rabatt, synd att det inte var 20% på gasolflaskan bara!
 
Laktritstrollet skrev:
Inte en Weber Spirit 310, med 3 brännare. På Bauhaus och Plantagen cirka 5500. Men du har rätt att Bauhuas och Plantagen har bättre priser än K-rauta och på K-Rauta ska man inte handla Weber om det inte är kampanj.:)

Sedan köpte vi överdraget och lite tillbehör på Bygg-Ole med 20% rabatt, synd att det inte var 20% på gasolflaskan bara!
Jo, det var 310, köpte en själv. Dock har dom inte kvar det bra priset längre. :S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.