Nu lägger vi snart sista handen vid renoveringarna av vardagsrummet och matsalen. Vi har tagit fram de gamla plankgolven som vi behandlad med Osmo hårdvaxolja med en strykning vit/transparent dekorvax under.

I taket råspont målad med vit äggoljetempera, gav ett riktigt härligt lyster. Lyckan var när en besökande bekant frågade om det var de gamla taken vi tagit fram. :)

Väggarna tapetserade med grålumppapp och målad med äggoljetempera i grå-grön ton. Heter "Pärlemor-grå" hos Ovolin där de blandade till den.

Vi letar nu en soffa som passar till det här rummet. Vi kom fram till att det troligen är en 3-sits i naturfärg och helst något naturmaterial i tyget. Någon som vet vart det kan finnas en sån soffa? Har kollar de vanliga stora: Mio, Ikea, europamöbler men där ser allt lika ut och inte alls som vi vill ha det. Prisklass 10-15 kkr.
 
moix: De sofforna var inte så dumma, men deras hemsida gillade jag inte alls. Hittar knappt ingen info om sofforna och det går inte att hitta olika tyger. Får väl ringa dem.

Det ska vara en myssoffa skulle jag säga, dvs mest ligga och "päsa" i, gosa med katterna, sambon och kommande ungar.

Vet inte om jag kan säga skillnaden mellan en klassisk och modern faktiskt. Är både för och emot en divan: inte så snyggt men väldigt skönt.
 
För den som undrar blev det till sist en Sit Down från Mio. Mellangrå som sambon kallar färgen, dvs en gråton som lämnar det mörka men inte riktigt är ljust. :)

Är ju en dussinsoffa, men den var skön att sitta i och med unga i antågande och djur hemma så kändes det helt enkelt inte rimligt med något som gick över 16-17 tkr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.