Tjena!

Nu är det snart dags att byta ut fönster i vårt hus. Jag behöver 20 fönster av olika storlekar:
- 10 st (1435mm x 1165 mm)
- 5 st (1435mm x 1465mm)
- 5 st (1435mm x 565mm)

Jag tänkte köra ner till Polen och köpa de där. Jag äger en Mercedes Vito och undrar om dessa 20 stycken fönster får plats i min pärla eller om jag även måste ta ett släp.Utrymmet i bilen är 6,49 m3, packningsyta 4,14 m2 och längd 2,9 m. Jag vet inte alls hur man lastar fönster, kan ni hjälpa mig? Är fönsterna packade för sig eller ihop i ett emballage? Eller på en pall?
All hjälp är uppskattad.

Tack!
 
Beställer du många fönster kommer dom från fabrik på pall, stående, ihopspikade med träbitar diagonalt på sidorna och uppepå. Kan du lyfta in hela pallar så i bilen så går ju det bra. Annars lyfter du in fönstren ett och ett och spikar ihop dom på samma sätt. Ta med skruv, såg och några meter 22x45 (eller vad du nu råkar ha tillgängligt).

Vad väger dina fönster? 700kg? Antar att det inte är ett problem i den bilen.
 
Går nog att packa lite tätare om man tar bort pallarna och packar om.
 
Tack för svar!
Håller ni själva på mycket med i fönsterbranschen? Vinner man mycket på att köpa fönster i Polen än i Sverige? Är kvaliteten den samma? Kan ni komma med lite tips o råd och lite om priser o standarder osv. Jag ville veta så mycket så möjligt innan jag gör något förhastat.
Tack igen!
 
...det blir inga repor om man spikar ihop fönstren ordentligt. Känner man inte att man fixar det ska man nog låta bli för då kommer fönstren se rätt trista ut när man kommer hem....:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.