Tänkte skaffa ett sånt här eller två till mina altandörrar.
assa-code-handle1.jpg
Men nu såg jag att jag har ju ovala hål i mina altandörrar (velfac). finns det en lösning på det? vill gärna ha kodlås så man slipper nyckel hela tiden.

någon som har koll?
 
ingen?
 
Vad kostar dessa och var köps de?
 
Kostar en dryg tusenlapp vill jag minnas och finns på nästan alla ställen som säljer ASSA-lås, inkl Bauhaus & Co.
 
Ingen aning på problemet, men vårt lås funkar super =)
 
Assa har en täckbricka som man skruvar fast i dörren bakom låset och sedan fäster man låset i den, så gjorde jag och det funkade bra för mig.
 
Nusnäs, skulle du kunna tänka dig att fota ditt handtag så man ser hur det ser ut?
Vore tacksam för det =)
 
Kommer här
 
  • Assa.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jrosenthal
  • Laddar…
Är också sugen på sådan. Är ni nöjda?
 
Ja jättenöjda,
har numera tre likadana lås på balkong och altan dörr
känns tryggt att enkelt kunna låsa och låsa upp utan nycklar.
 
Jag är nöjd med mitt
 
Det är mycket bra lösning jag har det på alla dörrar (3st) köper du dom på Tradera sä får du ge ca 500-700 men om du behöver en med lång skyllt så heter den Assa Code Handle 7811 och välj rätt vänster eller höger. Dem finns som matt eller som blank det finns även en modell som fyrkants pinnen är längre en standard 53 mm den behövs om man har handtag på utsidan av dörren så köp rätt för pinnen går ej att byta.
 
Hej!
Jag är MYCKET nyfiken på denna lösningen. Vad jag har förstått från ASSA's PDF om produkten så är den bara gjort för att montera innomhus, men skulle givetvis vilja ha den på utsidan... Har ni den på utsidan eller insidan?

Sitat från .pdf'en:
Användningsområde
För invändig låsning av altandörr och fönster.
Patenterad produkt.

Tack för hjälp!
 
pstub skrev:
Hej!
Jag är MYCKET nyfiken på denna lösningen. Vad jag har förstått från ASSA's PDF om produkten så är den bara gjort för att montera innomhus, men skulle givetvis vilja ha den på utsidan... Har ni den på utsidan eller insidan?

Sitat från .pdf'en:
Användningsområde
För invändig låsning av altandörr och fönster.
Patenterad produkt.

Tack för hjälp!
Jag tror inte att ditt försäkringsbolag skulle acceptera att du monterade dem på utsidan. Eller rättare sagt... De skulle förmodligen sänka (ta bort?) ersättningen vid ett eventuellt inbrott?
 
pstub skrev:
Hej!
Jag är MYCKET nyfiken på denna lösningen. Vad jag har förstått från ASSA's PDF om produkten så är den bara gjort för att montera innomhus, men skulle givetvis vilja ha den på utsidan... Har ni den på utsidan eller insidan?

Sitat från .pdf'en:
Användningsområde
För invändig låsning av altandörr och fönster.
Patenterad produkt.

Tack för hjälp!
Eftersom det bara är 4 siffror så blir ju antalet kodkombinationer väldigt begränsat så därför kommer den aldrig bli godkänd av försäkringsbolag eller liknande för utomhusmontage.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.