Föreslog för snickaren att byta tröskeln till ytterdörren då den var hemskt sliten av grus, smuts mm. Han sa att det var bättre att slipa och lacka om den. Blev besviken på resultatet då den fortfarande ser smutsig ut.

Är det möjligt att göra ett bättre jobb, den var ju i ärlighetens namn väldigt sliten? Har snickaren fuskat? Skall jag betala för detta?

Se bild:
 
  • troskel.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
ser skit ut. vägrar han göra om så betala inte för det
 
ok, han har gjort annat jobb också men hur många timmar tar det normalt att slipa och lacka en tröskel?
 
B
1-1.5 timme beroende hur mycke som ska bort(städning i räknat)
5 min för lackning
 
Pratade med snickaren och han säger att det inte blir något kvar av tröskeln om han slipar mer. Det skulle tydligen vara urfasad under också.

Hur gör jag då, finns det andra lösningar? Har inte hittat någon ny tröskel som passar.
 
H
Köp ny tröskel :) Den kostar inte så mycket.
 
HEM2121 skrev:
Köp ny tröskel :) Den kostar inte så mycket.
Ja det är väl det enklaste...:@
 
Som golvslipare slipar jag ganska ofta trösklar, kan direkt säga att det finns visst kvar att slipa på, tar ca 5 min att slipa och runda kanterna och 5 min för lackning. Som tidigare talare sa, betala inte om han nu inte vill göra om det.
 
B
jag mena från början med stora hål i tröskeln. dels för att spara på pappret och inte bränna tröskeln
 
Jag också :)
 
edit, han vill inte göra om.... blir avdrag på fakturan
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.