Tobbe Arnesson skrev:
...jag ställde bara kameran på lite olika ställen....
Det må så vara men jag kan ju säga att om jag "bara" hade ställt kameran på lite olika ställen så hade det kanppast blivit sevärt. Det blir det nog iofs inte om jag anstränger mig heller.:)

Dessutom så ser det så lekande lätt ut. Resutatet blev ju också riktigt bra, tjusigt, helt enkelt.

Jag får ju också erkänna att jag blir ju inte så lite avundsjuk på utrymmet och maskinerna du har att leka med.

Vill du visa mer sådant här så är det nog ingen som misstycker. d^_^bd^_^bd^_^b
 
Kanske inte så mycket möbel... Dom är iaf gjorda på beställning från en kompis. Hon ville ha "ett par jättestora knappar". Så jag experimenterade lite.
15ao3p.jpg
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Ja, dom lär hon knappast kunna klaga på! :D
 
Hej

Senaste möbeln som snickrades var ett soffbord

mvh Wasa
 
  • bord.png-for-web[1].jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TBrogren
  • Laddar…
Snyggt Valium! Och du med Wasa!
 
Snyggt Wasa! Hur är bordet byggt?
 
Byggde en köksö åt min kära sambo efter många om och men... blev rätt hyfsad med tanke på min bristande snickeri-kunskap.

(vääääääldigt basic)

23996_112882552061739_100000199841771_247563_3964773_n.jpg
 
phl skrev:
Snyggt Wasa! Hur är bordet byggt?
Stomme av 19mm mdf som sedan klätts med 6 mm böjbar mdf. Bordets ihåligheter är dessutom fyllda med isolering för att minska trummljud.

Grundat å spacklat gånger och sedan lackerat i blank
 
Timor skrev:
Byggde en köksö åt min kära sambo
Snygg!
 
Tobbe Arnesson skrev:
Som nybliven snickeriägare helt utan kunskaper efter högstadiets träslöjd var det en fröjd att påbörja första projektet, våra gamla DVD-hyllor var för trångbodda så efter flytten byggde jag nya.
God dag, herr Dynamit =) Jag tyckte väl att jag kände igen skägget. Snygga hyllor och fin verkstad, lite avundsjuka uppstår måste ju erkännas...
 
PrinsValium skrev:
God dag, herr Dynamit =) Jag tyckte väl att jag kände igen skägget.
Äsch, nu blir det så här jobbigt när alla känner igen apan igen... ;)

PrinsValium skrev:
Snygga hyllor
Tack!

PrinsValium skrev:
fin verkstad, lite avundsjuka uppstår måste ju erkännas...
Rätt mycket "pärlor till svin" just nu, men jag hoppas växa i den med åren. :D
 
Tobbe>Rörande videon och inget illa menat nu eller försök att mästra etc.

Med rikten så dra anhållet maximalt åt vänstersidan, om möjligt, då du hyvlar på högkant.
Använd suvaskyddet eller gör något eget så inte större delen av kuttern är oskyddad, risken för att man missar lite och kör ner handen på kuttern är jäklig stor när man kör som du gjorde och den kuttern lär trasa sönder handen direkt.

BTW kul att se samma gamla stämborr som jag hade i funktion, de är riktigt bra de gamla :)

/Kent
 
Redigerat:
Bra tips! Ska tänka på det till nästa gång! :)
 
Tobbe Arnesson skrev:
Som nybliven snickeriägare helt utan kunskaper efter högstadiets träslöjd var det en fröjd att påbörja första projektet, våra gamla DVD-hyllor var för trångbodda så efter flytten byggde jag nya.

Det tog några dagar, men med teknikens under får ni se processen på strax över åtta minuter:

[länk]


Nu ska jag försöka lära mig lite av det här med finsnickeri och göra några småprojekt, sen hägrar ett stort middagsbord...

Gud vad jag vill se den där videon nu när folk lovordar den. Får den helt enkelt inte att fungera. Attans
 
Jag hade samma problem, tills jag upptäckte att man kunde klicka på HD-knappen till höger. När den var i off-läge funkade det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.