Hej! Vi ska snart igång och börja bygga vårt Spoven. Nu undrar jag om här finns någon som håller på eller som i närtid byggt ett som man kan dela lite synpunkter med? Eller kanske någon som byggt ett annat 1 3/4 plans hus från FH....
 
Hej

Vi håller på att bygga Morkullan, också ett 1 3/4 plans fast lite mindre.
Skall du bygga själv?

/Dan
 
Hej! Jag ska inte bygga själv, men har bara köpt materialsatsen från FH. Har ni kommit igång än eller ni är i startgroparna?
 
Vi har precis fått upp stommen till alla inneväggar, nästa steg blir att dra el och vatten

På utsidan fattas fortfarande balkongen/farstukvist och lite små detaljer (vintern han före) och det skall målas en gång till i sommar.

Jag bygger själv på kvällar och helger just nu så det går ganska sakta framåt.

/Dan
 
Ok, en hel del att göra med andra ord..:) Har leveransen från FH funkat problemfritt?
 
Jo Det har funkat relativt bra.
Dom missade att leverera hela mellanbjälklaget som skulle levereras med takstolarna. och sedan en limträstolpe.
Men eftersom jag reste huset själv så gick bygget sakta framåt så jag blev inte så farligt drabbad av att jag fick vänta på dom delarna.

Flera månader efter leverans så upptäckte jag att dom hade missat en plåt till ett fönster, men det var inga problem dom fixade det.

Jag tyckte att det var en del oklarheter med ritningen, som är anpassad för deras snickare, inte självbyggare som jag.

/Dan
 
Ingen mer som bygger med Fiskarheden?
 
Fiskarheden säljer hus som aldrig förr men tydligen inte till folk som tittar här..:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.