Har ett furutak i mitt sovrum. Kommer att måla det med vit panellack. Tycker att det är snyggt när man kan se ådringen i träet. Frågan är vad jag ska göra med taklisterna? Ska jag måla dem i samma mjölkvita färg som taket eller måla dem vita? Dörr -och fönsterfoder är vita..
 
daizy skrev:
Har ett furutak i mitt sovrum. Kommer att måla det med vit panellack. Tycker att det är snyggt när man kan se ådringen i träet. Frågan är vad jag ska göra med taklisterna? Ska jag måla dem i samma mjölkvita färg som taket eller måla dem vita? Dörr -och fönsterfoder är vita..
Jag skulle absolut måla dem med samma lack som taket.d^_^b
 
Håller helt med barajag!!!
 
Väldigt svårt det här..
 
Blir mer homogent om du har samma färg på dem, men prova att hålla upp en list som är vitmålad innan, så är det nog lättare att bestämma sig.:)
 
Jag skulle nog måla samma som på foder och dörrar, men det är en smaksak förstås. Vi betsade våra taklister i köket i körsbär så dom matchar kantlisterna på köksinredningen, vitt tak med vita väggar i övrigt.
 
Har jättesvårt att bestämma mig, men det var ett bra tips det där med att hålla upp en vit list. Det ska jag göra.. :) Tänkte att man kanske också kan hålla upp en list som är lackad i samma färg som taket och jämföra. Slutligen är det ju smaken som avgör.. :) Tack alla ni för era synpunkter!
 
C
Vi körde med helvita i vår hall med vitlaserad (panellack) furupanel, tycker det blev snyggt, lite som en inramning.
 
Har sett nån´ bild där man gjort som Cheetah1 skriver.. Och det är snyggt.. Skulle gärna velat se fler sådana bilder..
 
C
Har säkert 100 bilder på vår färdiga hall på minneskortet till kameran, tyvärr får jag inte minneskortsläsaren att funka... :(
 
Åh.. Så synd..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.