Jag går i byggtankar och undrar om det finns entreprenörer som bygger lite lyxigare hus. Vi har inte bråttom, men skulle gärna bygga något helt eget och lite mer exklusivt än det vi bor i nu. Helst ska det vara ett stenhus för vi har sett många fördelar med det!

Min fråga är helt enkelt om någon har tips på tillverkare som kan göra något lite extra men som också håller vad man lovar?

Tacksam för alla svar och tips.
 
Välj ut en bra arkitekt och fixa byggare efter arkitektens ritning - då får du definitivt ut det bästa av det unika du söker!
 
Då kan jag rekomendera Lindénvillan.
Det har funkat bra hittills.
 
Är i idéstadiet själv och har bestämt mig för ett stenhus, har du mer information angående Lindénvillan?
 
Jodå.
Vad vill du veta?
 
Tjena,

Vilken sorts entreprenadform använder de sig av? Hur är standarden interiört jämfört med modulhus och vad ligger priset ungefär på per m2?

/Bean
 
låter bra..
 
Bean skrev:
Tjena,

Vilken sorts entreprenadform använder de sig av? Hur är standarden interiört jämfört med modulhus och vad ligger priset ungefär på per m2?

/Bean

Delad entrepenad, de kan ta på sig hela ansvaret men då kostar det mer.
Hög standard.
Enligt min egen kalkyl landar det på ca 15000 m2.
 
drummie skrev:
Delad entrepenad, de kan ta på sig hela ansvaret men då kostar det mer.
Hög standard.
Enligt min egen kalkyl landar det på ca 15000 m2.
1 eller 1 och 1/2 planshus?
Vad inkluderade du i kalkylen "allt nyckelfärdigt" utan eget arbete, eller vad?
 
1,5 plan på 185m2+garage på 60m2.
Vad jag inte har inkluderat är utvändig målning, invändig målning/tapetsering och golvläggning.
Däremot ingår spackling av samtilga väggar och kakling av toaletter.
Har även inkluderat markarbetet vilket ju är högst individuellt.
I mitt fall blev det lite extra jobb på grund av att det är en sjötomt på 3000m2.
Jag ville höja huset/garaget för att vara på den säkra sidan.
Man vet ju aldrig när det slutar att regna!?
 
Var lite nyfiken.

Har själv lindenvilla som byggdes för några år sen. Har nu en släktning som är inne på att bygga med lindenvilla.

Priserna har stuckit iväg lite grand ser jag.
 
Säkert.
Om man ska tro Lindénvillan så är det mest hantverkarna som har blivit dyrare.
Men jag är glad att jag har fått tag i hantverkare som överhuvudtaget är intresserade.
Det var inte helt lätt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.