Svenska Modulhus, då vi köpte vårt hus ingick stomresning, allt utvändigt förutom färg, material till innerväggar, innerdörrar, innertak, vetillation, isolering
 
Det är klart du kan få tag i ett prefabhus för den summan. Frågan är väl hur stort och med vilket utseende du vill ha för den summan?
 
linnis skrev:
Nja det behöve inte vara så där jätte stort... tre sovrum.
har du några förlag på något prisvärt prefab...
Jag har köpt min materialsats från Arvidssons Snickerier (http://arvidssonssnickeri.se) och jag är jättenöjd. Det är ett litet och mycket trevligt företag med lång erfarenhet av husbyggnation. De kan ge offert på dina egna skisser.
 
Finansvalpen skrev:
Svenska Modulhus, då vi köpte vårt hus ingick stomresning, allt utvändigt förutom färg, material till innerväggar, innerdörrar, innertak, vetillation, isolering
Hej! Undrar hur stort du byggde och vad kalaset gick på? :)
 
Hej! Linnis!
Vi är också ute efter samma sak dock vill vi ha något större än du tror jag. Tänkte bara meddela att Anebyhus, Fiskarheden och Borohus säljer materialsattser med med stomresning i den prisklassen! Lycka till! ;)
 
Vi köpte av Mälarvillan i den prisklassen. Huset är ett enplans nyfunkis på 187 m2.
 
Hej
Vi köpte våran byggsats av Grimstorps byggkomponenter (kärnhus), för 660 000
Det är ett arkitektritat enplans på byggyta 320m2. Då ingick allt utvändigt material, råspont i tak och väggar.
 
Hejsan alla goa husbyggare.

Såg här på forumet att ngn hade köp sin "byggsats" från Arvidssons Snickerier i Mjöbäck. Skulle vara intressant att höra lite mer om detta köp. Är oxå på gång att inhandla detta objekt.

Zadrac :cool:
 
Kolla med kärnhus de har bra kvalitet och priser. De är ganska små så de bryr sig om sina kunder.

Lycka till :)
 
Jag skickade exakt samma offertförfrågan till bl.a Arvidssons Snickerier och Kärnhus. Arvidssons Snickerier var för mig mycket billigare än Kärnhus med samma leveransbeskrivning.

De var också otroligt flexibla med olika lösningar vilket gjorde att jag köpte från dom tills slut.

Huset är nu levererat och inflyttning bör ske om ca. en månad. Jag är mycket nöjd med vad och hur de har levererat.
 
Hej på er, hur får man tag i Arvidssons Snickerier ???

Mvh: Totte
 
Hej,

Kontakta www.allmogehus.se

De bygger blockhus precis som du vill ha det! Litet företag med känslan kvar för kunden! :)

// Snäckan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.