Hej på er!
Till er som har inbyggnadsugn: Har ni bara en ugn, eller har ni två ugnar eller har ni en micro med varmluftsugn?

Vi håller på att kolla och det känns dumt att köpa två ugnar...det finns ju "dubbel" inbyggnadsugn, men de är inte så billiga...

Det lutar åt att det blir en inbyggnadsugn och en micro med varmluftsugn i.
Kommentarer!!!

// Erik
 
micro med varmluft? jag som är novis i köket, vad har man en varmluftsmicro till?
 
???

Herr Hedin måste mena en inbyggnadsugn med varmluft och en mikro ovanpå.... :)
 
Ska man följa mat trenden idag så ska man ha två varmluftar samt en micro, det kostar om man ska ligga på topp......
 
Jalle skrev:
Ska man följa mat trenden idag så ska man ha två varmluftar samt en micro, det kostar om man ska ligga på topp......
menar du att jag kan värma köttbullarna i den ena varmluftsugnen, koka snabbmakaroner i micron o...få se nu...jo! sätta en låtsasbrasa i den tredje för att fördriva tiden medan maten blir klar, lysande!!!eller så låter jag min fru laga maten även fortsättningsvis i en vanlig ugn utan några tillsatser ;)
 
Vi köpte en vanlig ugn med varmluft samt en siemens micro som även fungerar helt som en vanlig varmluftsugn. Vi är mycket nöjda med detta. Siemens ugnen är mindre i volym och därmed spar man energi när man bara ska värma något smått, en färdig fiskgratäng eller så.

Vi har även en vanlig micro som vi hade sedan tidigare. Har monterat allt i samma högskåp.

Rekommenderas!
 
NikS skrev:
Vi köpte en vanlig ugn med varmluft samt en siemens micro som även fungerar helt som en vanlig varmluftsugn. Vi är mycket nöjda med detta. Siemens ugnen är mindre i volym och därmed spar man energi när man bara ska värma något smått, en färdig fiskgratäng eller så.

Vi har även en vanlig micro som vi hade sedan tidigare. Har monterat allt i samma högskåp.

Rekommenderas!
vad heter micromodellen med varmluft?
 
Den heter HF87975 och kostar ca 10000:-
Titta in på siemens hemsida så hittar du all data där.
 
Hej!
Jag menar en microvågsugn som även fungerar som en varmluftsugn. Som NikS beskriver nedan.
Ska man laga tex. kyckling och pommes så vill man ju att det ska bli klart samtidigt och då är två "ugnar" nästan ett måste....eller det underlättar i alla fall... ;)
Men det finns microugnar med varmluftsfunktion som är mycket billigare än vad NikS blev. Från ca 6.000:- skulle jag tippa.

// Erik
 
Med risk för att verka både gammaldags och konservativ så tycker jag att man ska ta sig en rejäl funderare på om man lagar "tillräckligt" mycket mat och med "tillräckligt" stort intresse för att ha dubbla inbyggnadsugnar+ micro med tanke på vad det kostar. Därmed inte sagt att det inte finns tillfällen då man kanske skulle behöva 3 ugnar, MEN i ärlighetens namn hur ofta är det, och går det med lite planering att, även vid dessa tillfällen, klara sig med en ugn!?!
Det jag vill ha sagt är att, ska man lyssna på köksfreaksen, så behöver snart varenda familj ett proffs-(läs yrkes-)utrustat storkök för att klara den vardagliga mathållningen!!
Speciellt med tanke på de få minuter som en medelfamilj ägnar åt matlagning per dag så börjar man fundera på om inte vi alla är lite för lättpåverkade av "livsstilskonsulterna".
Men är man kraftigt intresserad av matlagning, storbak, har stor familj och pengarna inte är nåt problem så är det ju utmärkt med två eller tre ugnar.
//Christina
 
man kan ju ha två gasolgrillar oxå ;D största problemet med flera ugnar är väl kanska annars att det tar skåpyta som man kanske behöver...om man inte har ett gigantiskt lantkök. Vi har gjort ett nytt kök förut, ändå hade vi problem att få ihop köket o få plats med allt...funderar på att sätta ett extra skåp på utsidan av köket bredvid bardisken för att få in vinet...
 
Fler kommentarer och erfarenheter!!!

// Erik
 
En porslinsvärmare kan man lyxa till med ifall man känner sej rik. Mycket trevligt med varmt porslin till söndagsstenken :D.

Miele har denna apparat, vet ej om fler har en i sitt sortiment.
 
Mer tekniska prylar i köket, borde inte det innebära att fler män blir "intresserade" av matlagning?
 
Det är ju tvärtom... Det är när män intresserar sig för matlagning som det kommer in en massa teknisk utrustning iköket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.