Hehe se vilket rat, hoppas ariterms vanliga kaminer duger utan drag men usel support från deras sida gör ju att man funderar på alternativ..

Hoppas det löser sig för din del iaf TS.
 
Är det fläkten som har stannat ? Jag har tänkt ge min fläkt en chans till, har varit inne på att skaffa en vanlig skorsten.
 
Har som sagt fått den nya Drag09 monterad den 31/3-10 den gick bra men efter 4 dagar så vill den endast gå i korta stunder 40-120 min sen stängs den av .och felmeddelandet Drgt err , och den har även rykt till ibland (typ choke verkan) Och för mej spelar det ingen roll om Fläkten skulle funka . Det här har skötts så dåligt ifrån början ,att ett förtroende
för dessa grejor (läs myssinge +kmp drag ) Att efter allt detta ska jag bli Lättad, när jag ser att dom hämtar igen Kaminen och sätter igen hålet,
Ska enligt min säljare på Jämtkraft ske ganska snart enligt tel samtal idag 7/4-10
har även blivit uppringd av Arriterm och efter att fått vänta i 4 mån på att kamin skulle lagas och den går i typ 4 dygn , så finns det inget som nån av dom inblandade Säljare/tillverkare skulle kunna ändra på !!!! Kamin med tillbehör ska ut !!!!!
Dom hade sin chans att sätta in en skorsten , men nu är det inte så .vill jag ej ha att göra med några av dessa något mer !!
Fortsättning följer ,,,,,,,,,
 
Redigerat:
Mycket intressant läsning detta.Har vänat på en Lilla frö hos en återförsäljare hela vintern. Nu kommer att par st in så jag kan kolla hur dom ser ut i verkligheten. Har lite andra frågor under tiden.
1. Hur oväsen för KMP drag?
2. Hur stor är pelletsförbrukningen?
3. Hade tänkt föra ut KMP drag ut på våran altan mellan en dörr och ett fönster.
Båda är ventilerade och det är ca 1.20 från ventilationen till KMP drag.
Räcker detta eller är det för nära?
4. Ryker det mycket?
 
Den 16/4-10 kommer dom att hämta igen kamin och sätta igen hålet i väggen ,
tapetsera om vardagsrummet mmm , Så den som går i KÖPTANKAR OM KMP DRAG
TÄNK OM FÖR DET FUNKAR EJ !!!!

Nu är det äntligen över för min familj !!!!!!
 
Redigerat:
Nu är kaminen borta. Hålet igensatt Bara tapetsering och måla ytterväggen kvar!!!!
så nu väntar jag bara på en utbetalning av jämtkraft sotararvode,bygganmälan,tapeter,målarfärg, eget arbete,+ lite till !!!!!!!!!!!!!!!!



SKÖNT ATT SLIPPA DET HÄR BRÅKET NU!!!!!!!!!!!!!!!
 
Har försökt kontakta Ariterm via telefon och via deras hemsida med frågor om deras grejer. Ingen svarar....
Märkligt företag.:@
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.