Hej!
Vi har beställt Bergslagspanel som är en liggande panel med ett lager grundfärg samt en mellanstrykning. Vi fick höra att det skulle vara så bra för då behövs bara ett lager när panelen sitter, mest för att dölja spikskallar. Nu har panelen börjat monteras och jag tycker inte alls det ser bra ut. På vissa ställen är det knappt färg (vit).
Finns det någon annan som använt denna panel som varit nöjd/missnöjd? Vad kan man göra om det nu är en dåligt målad panel när den redan sitter på plats?

Tack!
 
Hej Vanjis,

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av Bergslaspanel än men vi har tagit in offerter på den panelen och funderar på att använda oss av den. Min fråga till dej är om du har kontaktat din leverantör och i sånt fall vad du har fått för svar. Om du inte har tagit kontakt med din leverantör än så tycker jag att du ska göra det. Om du inte är nöjd med den produkt du har köpt så måste du låta leverantören veta det, samt att dom eventuellt kan ersätta dej eller på annat sätt hjälpa dej.
 
Vi använde bergslagspanelen i vårt nybygge. Använde deras stående dubbelfalsade panel i Sverigeröd kulör. Den såg himla bra ut när den anlände och har stått uppe ett år nu och såg bra ut fortfarande, kändes inte alls som det var bråttom att lägga sista lagret men nu drog vi den en sista gång med Jotun akrylfärg och det ser ännu bättre ut nu.

Hurvida det är värt kostnaden är ju upp till var och en, och beroende på hur man räknar är det inte så mycket dyrare, för oss var det i alla fall det, helt klart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.